در این مطلب آمده است: این روزها بحث انتخابات در بیشتر محافل سیاسی، اجتماعی داغ است به طوری که به شکل بی‌سابقه‌ای و به دلیل ضعف قانون انتخابات، بیش از هزار نفر که بیشتر آن ها فاقد سابقه سیاسی و تخصصی هستند برای رئیس جمهور شدن ثبت نام کرده اند.
از سوی دیگر، قریب سیصد هزار نفر طالب برنامه ریزی برای اداره شهر و دیارشان بوده که بیشتر در پی شغل هستند تا از بیکاری نجات یابند، سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که مگر کارکردن منحصر به عضویت در شورای شهر است که این همه ازدحام برای ثبت‌نام صورت می‌گیرد و این در حالی است که کشور ما به علت کم کاری و یا بیکاری و ضعف اقتصاد مبتنی بر تولید در رنج است.
به نظر می‌رسد همه کسانی که توان کارکردن دارند به جای اینکه در پی شغل‌هایی باشند که دسترسی به آن شغل آسان نیست و تخصص و توان لازم برای آن را ندارند باید دست در دست هم کاری کنند کارستان و با تمام وجود در پی ساختن کشوری با اقتصادی خودکفا، آزاد و آباد باشند. با نگرش به ادیان مختلف به ویژه دین مبین اسلام به این واقعیت مهم می‌رسیم که در طول تاریخ‌ هادیان و راهنمایان بشر علاوه بر نقش رسالت و هدایت ابناء بشر در کنار آن به امر اشتغال و کارگری و یا چوپانی و نجاری می‌پرداختند تا ضمن تامین معیشت و اقتصاد خانواده خود، جامعه را به پویایی به سرحد کامل برسانند.
در قران کریم آیات زیادی در بحث عمل کردن، داشتن شغل، کسب و کار و سعی و جهد آمده است به نحوی که گفته شده حدود 366 بار بحث عمل و کار و کردار، آیه نازل شده است، البته روایات زیادی نیز در این زمینه نقل شده که شاید مهمترین آن فرمایش رسول اکرم (ص) بوده است که فرموده اند: « عبادت هفت جزء دارد که برترین آن کار و کوشش است و به دست آوردن روزی حلال».
این مقوله در بین همه مسلمانان تا حدودی مغفول مانده است و در کشور ما نیز به علت هیجانات و مشکلات سر راه، آن طور که شایسته مردم ما بوده است به این امر اهتمام نداشته ایم.
با این حال اگر چه کشور ما هم اکنون از نظر تولید گندم و بنزین خودکفا شده است ولی هنوز نود درصد روغن خوراکی کشور و مقدار زیادی شکر و حتی برنج و برخی محصولات کشاورزی و صنعتی و فنی از کشورهای دیگر وارد می‌کنیم.
امیدواریم روزی بیاید تا یکی از صادرکننده‌های بی‌بدیل در جهان باشیم و این میسر نمی‌شود مگر اینکه همه آحاد ما قبل از اینکه در فکر ریاست و میز و صندلی باشند، در پی کار مولد و خودکفایی در همه بخش‌ها باشند و افتخار تحصیل کردگان ما این باشد که لباس کار بپوشند و در مزارع و کارخانجات و مراکز تولیدی ، تولید کنند.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.