به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند موارد جدید در ۲۴ گذشته (از ظهر دیروز تا امروز) شناسایی شد و به این ترتیب تعداد موارد ابتلا به کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در استان خراسان جنوبی به ۷۸ نفر رسید.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی تا دیروز (چهارشنبه) ۶۶ نفر و شمار فوتی‌ها همان چهار نفر بود. 

براساس آخرین آمار ۸ شهرستان از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی درگیر با ویروس کرونا شدند و رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شامگاه چهارشنبه گفت: علت شیوع کرونا در پنج شهرستان استان که بیشترین آمار درگیری را دارند از طریق انتقال محلی بوده است.

محمد دهقانی فیروزآبادی پیش از این گفته بود: متاسفانه روال عادی زندگی و رفت و آمد در برخی مناطق شهر بیرجند و سایر شهرستان‌های استان در جریان است و علاوه بر پرهیز از سفر، ترددهای درون شهری نیز باید به حداقل ممکن برسد.

به گفته وی اگر این رویه ادامه پیدا کند، ممکن است جهش‌های نامطلوبی در افزایش تعداد مبتلایان داشته باشیم.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۵ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۲۹ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۲۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور افزود: از ظهر دیروز تا امروز و براساس نتایج آزمایشگاهی، یک هزار و ۷۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۰ هزار و ۷۵ نفر افزایش یافت.

رعایت بهداشت فردی و در خانه ماندن بهترین راه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.