آرزو فلاحی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۱۷۶ مورد نمونه آزمایش انجام گرفته در استان نتیجه آزمایش ۳۴ نفر مثبت و ۶۸ نفر نیز منفی اعلام شده و جواب آزمایش ۷۴ نفر نیز هنوز اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه تا امروز ۲۳۳ نفر مشکوک به ویروس کرونا به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی در استان مراجعه کرده‌اند، اضافه کرد: ۱۵ نفر در سقز، هشت نفر در بانه، چهار نفر در سنندج، یک نفر در کامیاران، سه نفر در قروه، یک نفر در مریوان، یک نفر در دیواندره و یک نفر هم در بیجار به کرونا مبتلا هستند.

فلاحی یادآور شد: تا امروز ۱۵ نفر از بیماران مشکوک به کرونا نیز پس از بهبودی کامل از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: از ۱۱ بیمار مشکوک به کرونا که در بیمارستان‌ها بستری بوده و فوت کرده اند نیز تنها نتیجه آزمایش یک نفر شأن مثبت بوده است.

وی با رد شایعات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص ابتلای برخی کادر درمانی بیمارستان توحید به کرونا گفت: هیچ کدام از کادر درمانی استان تاکنون بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری نشده و این اخبار فاقد صحت است.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز پنجشنبه اعلام کرد: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور تا ظهر پنجشنبه اضافه کرد: از روز گذشته تاکنون ۵۹۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده و مجموع مبتلایان قطعی بیماری کووید ۱۹ تا ظهر امروز به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از روز گذشته تاکنون ۱۵ نفر به علت ویروس کرونا فوت کرده‌اند و مجموع فوتی‌ها تا امروز به ۱۰۷ نفر رسیده همچنین ۷۳۹ نفر از مبتلایان به این ویروس تاکنون بهبود یافته‌اند.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۳ هزار و ۳۲۷۷ نمونه آزمایشگاهی اخذ شده است.

جهانپور ادامه داد: تعداد آزمایشگاه‌های مورد تایید امروز به ۲۵ مورد رسید و تا هفته آینده بر اساس نیاز به ۴۰ آزمایشگاه خواهیم رسید.
 رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: افراد باید در خانه‌ها و شهرهای خود بمانند، زیرا می‌توانیم تاثیر مثبت این کار را تا هفته آینده در روند کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا مشاهده کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.