به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقانی بعدازظهر پنج شنبه در نشستی خبری در خصوص آخرین اقدامات و وضعیت استان در زمینه کرونا ویروس اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون خراسان جنوبی مورد مثبتی از کرونا ویروس نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه نیاز است هم استانی‌ها مسائل پیشگیرانه را رعایت کنند، بیان داشت: جلسات روزانه با مدیران ارشد استانی در خصوص اقدامات لازم برای پیشگیری برگزار و با توجه به شرایط استان مناسب‌ترین تصمیمات را خواهیم گرفت.

وی با تاکید بر اینکه افراد سالم به هیچ عنوان نیاز به استفاده از ماسک ندارند، بیان داشت: ماسک برای افراد دارای بیماری‌های تنفسی و کسانی که از این افراد مراقبت می‌کنند را پیشنهاد می‌کنیم.

وی ادامه داد: در عین حال پیگیری می‌کنیم در زمینه توزیع ماسک سهمیه استان را جذب کنیم اما هم اکنون اولویت برای استان‌های آلوده به کرونا ویروس است.

وی در زمینه محلول‌های ضدعفونی دست هم گفت: برای مدیریت بهتر کارخانه تولید استان را مجوز را گرفته‌ایم و به صورت روزانه تولیدات را در حال توزیع در سطح داروخانه‌ها هستیم.

وی عنوان کرد: لیست توزیع نیز به صورت روزانه در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای نظارت بر توزیع قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان داشت: از هم استانی‌ها خواستاریم در جهت پیشگیری از ابتلاء به این بیماری دست‌ها رو روز چندین مرتبه با آب و صابون و محلول‌های دستشویی که در منازل دارند شستشو دهند.

دهقانی با اشاره به خریداری پنج هزار و ۲۵۰ لیتر الکل توسط دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در آزمایشگاه معاونت غذا و دارو در حال تهیه محلول‌های ضدعفونی کننده دست و سطوح هستیم که محلول‌ها را در اختیار سازمان‌ها و نهادهایی که مراجعه کنندگان زیادی دارند به صورت نیازی که اعلام می‌شود، قرار می‌دهیم.

نصب دو دستگاه تصفیه هوای ایزوله فشار منفی در بیمارستان ولیعصر بیرجند

وی با اشاره به خرید دو دستگاه تصفیه هوای فشار منفی برای استان ادامه داد: این دستگاه‌ها در بخش ایزوله تنفسی بیمارستان ولیعصر بیرجند نصب شده است.

به گفته وی دو دستگاه ضدعفونی کننده سطوح نیز برای استان خریداری شده است.

دهقانی اضافه کرد: پارت اول لوازم مصرفی بیمارستان‌های استان نیز امروز وارد استان می‌شود که در سطح بیمارستان‌ها توزیع خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اذعان به اینکه همه افراد بستری شده در بیمارستان که علائمی از جمله تب و سرفه و تنگی نفس را دارند غربالگری می‌شوند، بیان داشت: از این بین کسانی که بر اساس نظر پزشکان موارد مشکوک به ابتلاء تشخیص داده شوند نمونه‌گیری برای آزمایش انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: به سایر بیماران که نیاز به بستری ندارند نیز توصیه‌های مراقبتی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه نمونه گیری های انجام شده به تهران برای دریافت پاسخ ارسال می‌شود، گفت: تا کنون پاسخ یک نمونه ارسال شده مبنی بر منفی بودن به استان اعلام شده است.

دهقانی ادامه داد: نمونه‌های دیگری نیز ارسال شده که هنوز پاسخ آن با توجه به زمان بر بودن انجام آزمایشات و تعداد زیاد نمونه‌ها از استان‌های مختلف کشور اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از مردم خواست به شایعات توجه نکنند و با رعایت اصول بهداشتی مانع از ابتلاء به بیماری برای خود و خانواده شأن شوند.

برنامه ریزی دشمن برای سلب اعتماد مردم از مسئولان و نظام

وی با بیان اینکه کرونا ویروس بسیاری از کشورها را درگیر کرده است، گفت: اما به طور برنامه ریزی شده از سوی رسانه‌های بیگانه و دشمنان جمهوری اسلامی تمرکز بر این مسئله بر روی ایران گذاشته شده است.

دهقانی با بیان اینکه بر مبنای اعلام سازمان جهانی بهداشت تاکنون ۳۵ کشور دنیا درگیر با این بیماری شده اند، بیان کرد: دشمن تمام توان خود را به کار گرفته است تا اعتماد مردم را نسبت به مسئولان و نظام سلب کند.

وی گفت: در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در کشور آمریکا ۱۶ هزار مرگ بر اثر آنفولانزا داشته ایم اما همه توان را دشمن پای کار می‌آورد تا وضعیت را در ایران بحرانی جلوه دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.