کمبود این لوازم بهداشتی خود باعث رنج مضاعف برای شهروندان شده است اما ظاهرا دلیل کمبود این اقلام بهداشتی خرید تمام تولیدات کارخانجات توسط وزارت بهداشت و جلوگیری از فروش این اقلام در بازار است تا از طریق شبکه بهداشت در اختیار شهروندان قرار بگیرد.
تصور کنید که نگران شیوع ویروس کرونا هستید و برای تهیه ماسک و ژل ضد عفونی کننده به تک تک داروخانه ها و فروشگاه کالاهای پزشکی سر می زنید اما جواب رد می شنوید؛ در این لحظه اولین موضوعی که به ذهن ما شاید خطور بکند این است که آنها این اقلام را دارند اما به ما نمی فروشند، دلیلش هم این است که یا چند برابر قیمت می خواهند بفروشند یا اینکه به افراد آشنای خودشان بدهند اما این بار این تصور با واقعیت ماجرا متفاوت است چرا که به گفته رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی کرمانشاه کارخانه های تولید این مواد دیگر فروش آزاد ندارند و قرار است تمام تولیداتشان را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند.

علی مرادی در گفت و گو با ایرنا  تاکید کرد: این تفکر که فروشگاه های ما محصولات بهداشتی نظیر ماسک و ژل ضد عفونی کنند دارند اما به مردم نمی دهند واقعا اشتباه است و دلیل واقعی آن ممانعت وزارت بهداشت از عرضه بازار آزاد این مواد است چرا که ظاهرا قرار است از طریق شبکه بهداشت توزیع شوند.

به گفته وی شهر کرمانشاه حدود ۶۰۰ مغازه آرایشی، بهداشتی و کالاهای پزشکی دارد که ۵۰۰ مغاره مربوط به محصولات آرایشی، بهداشتی و ۱۰۰ مغازه نیز مربوط به کالاهای پزشکی است.

احتکار محصولات بهداشتی در کرمانشاه نداریم

مسوول حوزه بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز از بازرسی داروخانه ها به همراه گشت تعزیرات خبر داد و گفت: روز گذشته ۱۶ داروخانه سطح شهر بازرسی شده است و شاهد کمبودهایی در عرضه محصولات بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا هستیم دلیلش هم این است که ظاهرا قرار است اقلام بهداشتی از این پس به جای داروخانه ها در خانه های بهداشت توزیع بشود.

اکبر رسولی جمهور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت که بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همواره ۲ گروه گشت ثابت در خصوص کالاهای پزشکی داشته است اما از زمان مطرح شدن خطر ویروس کرونا یک گروه گشت سازمان تعزیرات نیز به ما اضافه شده است.

به گفته وی، خوشبختانه تاکنون موردی از احتکار محصولات بهداشتی در استان نداشته ایم هر چند در خصوص نظارت ضعیف درون سازمانی خود اتحادیه های اصناف نیز گلایه هایی وجود دارد.

رسولی جمهور در ادامه همچنین با اشاره به روزهای آخر سال و نزدیک شدن به تعطیلات از برنامه ریزی برای بازرسی از اصنافی مانند رستوران ها، شیرینی فروشی ها، آجیل فروشی ها و قالیشویی ها خبر داد.

مرادی تاکید کرد این تفکر که فروشگاه های ما محصولات بهداشتی نظیر ماسک و ژل ضد عفونی دارند اما به مردم نمی دهند واقعا اشتباه است و دلیل واقعی آن ممانعت وزارت بهداشت از عرضه بازار آزاد این مواد است چرا که ظاهرا قرار است از طریق شبکه بهداشت توزیع شوند.

۴۰۰ هزار ماسک سه لایه در راه کرمانشاه

با این حال دکتر تورج شیرزادیان دبیر نظارت بر تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا از سفارش تهیه ۴۰۰ هزار عدد ماسک سه لایه به یکی از تولیدکنندگان خبر داد و گفت: این سفارش ظرف ۲ روز آینده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهد گرفت تا مردم برای استفاده از ماسک نگرانی نداشته باشند.

آنچنان که شیرزادیان بیان داشت: ۱۵ تولید کننده ماسک سه لایه و جراحی در سطح کشور وجود دارد که روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد ماسک را تولید می‌کنند و پاسخگوی نیازهای مردم است بر همین مبنا نباید کمبودی وجود داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.