مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی در این آیین گفت: کالاهای قاچاق این مرحله شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی غیرقابل مصرف، داروهای گیاهی و شیمیایی غیرمجاز و بیش از ۸۰ مواد لبنی غیرمجاز، مواد دخانی، داروهای انرژی‌زا و سایر موارد بوده که مجموع این کالاها بیش از ۱۳ تن وزن دارد.

محمدحسین شیخ زاده اظهار داشت: انهدام این مرحله از لحاظ وزنی نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد و از لحاظ ارزشی ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون در استان بیش از ۶۰ هزار قلم کالای قاچاق و سلامت محور امحا شده که ارزش ریالی آن پنج میلیارد ریال بوده است.

مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی با بیان اینکه حکم قضایی کالاهای قاچاق سلامت محور در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر می‌شود گفت: این کالاها فسادپذیر و مشکل‌زا هستند لذا در اولین زمان باید منهدم شوند.

وی یادآور شد: بقیه کالاها در پروسه دادرسی قرار می‌گیرد تا احکام قضایی صادر شود لذا اگر قطعیت حکم قاچاق بودن کالاها صادر شود طبق مواد ۵۵ و ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین‌نامه‌های مربوطه بخشی از این اقلام به صورت فروش به شرط صادرات از کشور خارج می‌شود.

شیخ زاده با بیان اینکه فروش به شرط صادرات کالای قاچاق با هدف حمایت از تولید داخلی صورت می‌گیرد گفت: این کالاها به صورت مزایده فروخته و به وسیله خریدار از طریق گمرک خارج از کشور صادر می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹۶۰ پرونده قاچاق کالا در اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به وزن ۱۸ تن تشکیل شده که ارزش ریالی آن پنج میلیارد ریال است.

مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی افزود: از این تعداد بیش از ۳.۵ میلیارد تومان کالای قاچاق با موضوعیت صادرات و فروش مواد اولیه واحدهای تولیدی داخل کشور در استان فروخته شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه قاچاق لطمات شدیدی به اقتصاد مملکت می‌زند بیان کرد: خوشبختانه مبارزه با کالای قاچاق در چند سال اخیر خوب بوده است.

شیخ زاده بر ضرورت فرهنگسازی برای پیشگیری از قاچاق کالا در جامعه تاکید کرد و گفت: قاچاق معضلی است که خسارت‌های گسترده‌ای از حیث اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره به کشور وارد می‌کند.

وی بیان کرد: این عملکرد و فروش و انهدام‌ها در کشور نتیجه زحمات همه دستگاه‌ها و نهادهای دخیل در مبارزه با قاچاق کالا و ارز و عضو ستاد برنامه‌ریزی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که در خط مقدم این مبارزه نیروی انتظامی، مرزبانی، سپاه پاسداران و سربازان گمنام امام زمان (عج ) و دستگاه‌های مرتبط  شامل تعزیرات، دادگستری و گمرک قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.