محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در نشست عوامل اجرایی و نظارتی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خطاب به برگزارکنندگان انتخابات گفت: سلامت انتخابات یکی از مولفه‌های اصلی محسوب می‌شود. 

به گزارش  روابط عمومی استانداری استانداری خراسان جنوبی، وی با تقدیر از تلاش همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آرامش و امنیت فضای انتخابات، نتیجه تلاش فرمانداران، هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت و بازرسی، ستاد پیشگیری از جرم، ستاد امنیت انتخابات و سایر عزیزانی است که از ماه‌ها قبل با جدیت، زمینه برگزاری انتخاباتی باشکوه را فراهم کرده‌اند و ان‌شاءالله مردم استان خراسان جنوبی در دوم اسفندماه حماسه‌ای دیگر را رقم خواهند زد.

وی افزود: علیرغم چالش‌های امنیتی که در افغانستان شاهد آن هستیم، با اِشراف امنیتی و اطلاعاتی که در استان وجود دارد، در زمینه امنیتِ برگزاری انتخابات مشکلی نخواهیم داشت اما توصیه ما همواره بر رصد و پایش به موقع فضای امنیتی بوده است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، کسانی که به ایران و امنیت آن علاقه‌مند هستند باید در انتخابات شرکت کنند، بنابراین همه باید شرایط حضور حداکثری مردم را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان و جریانات ضد انقلاب، به انتخابات پیش رو چشم دوخته‌اند تا به زعم خود از مشارکت پایین مردم در انتخابات بهره‌برداری کنند، بنابراین باید با حضور آگاهانه و حداکثری، دشمنان را مرعوب و ناامید ساخت.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش به نامزدهای انتخاباتی توصیه کرد تا با پرهیز از وعده‌های فراقانونی برای کشور هزینه ایجاد نکنند.

وی افزود: در عین حال که باید در هر لحظه مراقب اجرای درست قانون باشیم، نباید با بسته عمل کردن و رفتارهای سلیقه‌ای، مانع مشارکت حداکثری مردم شویم زیرا هر قدر فضا رقابتی‌تر باشد انتخابات نیز پرشورتر خواهد بود.

معتمدیان گفت: نباید برای به دست آوردن چند رای، سیاه نمایی کرده و منافع شخصی و گروهی را بر مصالح ملی ترجیح داد.

وی ادامه داد: برخی که شناخت کافی نسبت به قانون ندارند، وعده‌هایی می‌دهند که مطالبات غیر قانونی ایجاد کرده و جامعه را متشنج می‌کند بنابراین نباید فضایی ایجاد شود که مسئولان سال‌ها درگیر وعده‌ها، گسست‌های قومی و شکاف‌های اجتماعی ناشی از عملکرد برخی نامزدها باشند.

وی با تاکید بر نقش فضای مجازی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی تصریح کرد: به موازات رقابت سالم، باید حرمت و شخصیت افراد حفظ شود و تبلیغ جای خود را با تخریب عوض نکند.

این گردهمایی با حضور رییس کل دادگستری، فرمانداران، بخشداران، مسئولان کمیته‌های ستاد انتخابات استان، ستاد امنیت انتخابات، هیات نظارت بر انتخابات استان، هیات بازرسی، کمیته پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی و اعضای شورای تامین استان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.