علی ناصری روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی و توجیهی پیرامون مصادیق مجاز و غیرمجاز تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: نشریات و روزنامه‌ها به نامزدها به صورت رسمی اعلام کنند که ۳۰ بهمن پایان روز قراردادهای تبلیغاتی است و هم موارد تبلیغاتی روز چهارشنبه چاپ می‌شود، مطالب روزنامه‌ها روز پنجشنبه (یکم اسفند) توسط احزاب سیاسی  بدون تبلیغ نامزدهای خود و فقط با هدف دعوت مردم برای حضور در انتخابات باشد.

وی اظهار داشت: اگر مصاحبه‌ای و بحثی توسط خود روزنامه از نامزدی شد و اگر کسی اعتراضی داشت در این بازه زمانی فرصت درج اعتراض باشد و پاسخ روزنامه هم باید در فرصت قانونی انتخابات تا پایان روز چهارشنبه باشد.

وی یادآور شد: اگر روزنامه‌ها بخواهند نظر فردی که تاثیرگذار اجتماعی یا سیاسی است در خصوص حمایت از نامزدی را اعلام کنند، اینجا در قانون آمده که باید بدون عنوان مسوولیت باشد و اگر آن فرد زمره ماده ۶۰ و ۲۹ قانون نبود و بخواهد برای کسی تبلیغات کند باید بدون ذکر عنوان باشد.

فرماندار بیرجند بیان کرد: آثار تبلیغاتی مشترک توسط نامزدها منعی ندارد و بحث ستادها به خود نامزدها مربوط است و احزاب و اقشار هم می‌توانند پیغام‌های تشویقی برای حضور مردم در انتخابات را بدون درج نام داوطلبان در بازه مجاز تبلیغات، داشته باشند و فقط نامزد خودش می‌تواند حمایت یک حزب از خودش را اعلام کند.

ناصری گفت: ابعاد فعالیت تبلیغاتی نامزدها، حداکثر 50 در۷۰ سانتی‌متر مجاز است و در آن اندازه می‌توانند موارد مجاز تبلیغاتی را داشته باشند.

وی افزود: نامه‌ای به اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی برای پوشش خبری و تصویری انتخابات ارسال کردیم، چون بیشتر شعب ما در مدارس، حسینیه‌ها و مساجد است، تقاضا کردیم هر رسانه، روزنامه و نشریه ۲ نفر را برای فعالیت خبری روز انتخابات معرفی کنند تا کارت ویژه برای ورود به محل شعب اخذ رای صادر شود.

فرماندار بیرجند اظهار داشت: در سطح شهر بیرجند هر نامزد می‌تواند ۲ ستاد شامل برادران و خواهران داشته باشد اما به دلیل بحث‌های ترافیکی و انتظامی و نزدیکی به ایام عیدنوروز از میدان ابوذر تا میدان اول شهید مدرس ممنوعیت ایجاد ستاد داریم و در تقاطع دوم مدرس تا ۵۰ متر اطراف میدان و از میدان مادر تا تقاطع  ۱۵ خرداد هم نباید ستادی ایجاد شود.

وی ادامه داد: همچنین دور میدان شهدای بیرجند هم به دلیل اینکه خروجی به سمت بازار  بوده ایجاد ستاد انتخاباتی ممنوع است و در مهرشهر هم در خیابان حافظ به دلیل کم عرض بودن معبر ایجاد ستاد ممنوع شده است.

فرماندار بیرجند بیان کرد: امسال توفیق دارم که برای سومین بار انتخابات را برگزار کنیم و برنامه داشتیم که به طور ویژه هر چه زودتر در خدمت رسانه‌ها و متولیان چاپ و نشر و تبلیغات باشیم چون به نوعی به نقش رسانه‌ها کمتر توجه شده است.

ناصری گفت: از رسانه‌ها توقعاتی داریم اما آنطور که شایسته است شاید خودمان نتوانسته‌ایم حق مطلب را در خصوص مجموعه های فرهنگی و رسانه‌ای ادا کنیم که عذرخواهی می‌کنیم اما با توجه به اینکه فرآیند انتخابات مبتنی بر قانون است که در ایام انتخابات مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد موارد مجازو غیرمجاز قانونی در حوزه تبلیغات را باید بیان کنیم.

وی یادآور شد: شاید در خصوص هر کدام از مواد قانونی ساعت‌ها بتوانیم صحبت کنیم اما برای اینکه هماهنگی بیشتر شود و رسانه‌ها هم بدانند در چه حیطه‌ای کار کنند که کمترین نارضایتی را از جانب نامزدها و جامعه هدف داشته باشند این نشست را تشکیل دادیم.

فرماندار بیرجند بیان کرد: قانون شفافیت انتخابات بیشتر مربوط به داوطلبان انتخابات است و تنها برداشته شدن تبصره ۲ ماده ۵۷ قانون انتخابات است که به نشست امروز مربوط بوده و اکنون به طور عملی ماده ۶۵ مکرر قانون انتخابات که در سال ۱۳۹۵ اضافه شده بود مبنای کلی کار برای بحث رسانه‌ها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.