حجت‌ الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: در خراسان جنوبی همواره حضور مردم در انتخابات حداکثری بوده و هرکسی جریان عدم حضور مردم در انتخابات را تقویت کند، در لشکر دشمن قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: انتخاب اصلح هم برای همگان تکلیف است چون اگر کوتاهی شود و کسانی به مجلس راه یافتند که دشمن شاد شود نشان می‌دهد که ما مردم هم در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده‌ایم.

خطیب جمعه بیرجند گفت: افرادی دوران دفاع مقدس و جنگ را زیر سوال می‌برند که مسوولان به مثابه پدر جامعه باید به ارزش‌های انقلاب توجه کنند. 

وی افزود: کسانی که می‌خواهند به مجلس راه یابند باید امانتدار باشند چون مجلس شورای اسلامی یک امانت الهی است که بر دوش افراد گذاشته می‌شود و کسانی که می‌خواهند در این راه قدم بگذارند باید امانتدار و حافظ ارزش‌های انقلاب و اسلام باشند.

حجت الاسلام نوفرستی به برگزاری مراسم اربعین شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و قرائت وصیت نامه وی اشاره و بیان کرد: داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی هر رقابتی با هم می‌کنند و هر جدلی با یکدیگر دارند اگر عمل یا مناظره‌های آنها تضعیف کننده اسلام و انقلاب باشد بدانند که مغضوب راه شهدا هستند.

وی با یادآوری توصیه سردار سلیمانی به جریان‌های سیاسی و اینکه مرزها را تفکیک کنید و بیان صحیح و اتفاق نظر روی اصول داشته باشید گفت: از نظر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اصول یعنی  اعتقاد عملی به ولایت فقیه داشتن به این معنا که نصیحت رهبری را بشنویم و به آن عمل کنیم و مجلس شورای اسلامی  هم باید تابع ولایت باشد.

وی افزود: ولایت عملی بیشتر مخصوص مسوولان است که می‌خواهند بار مهم کشور را به دوش گیرند و افراد باید به ارزش‌های جمهوری اسلامی باور قلبی داشته و همچنین افراد پاکدستی باشند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: مسوولان دوری از تجملات را شیوه کار خود قرار دهند، چون مجلس باید با فساد و آلودگی‌ها مقابله کند و در دوره مسوولیت خود در هر مسوولیتی احترام به مردم را عبادت بدانند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تمدن غرب به زن اجحاف بزرگی کرده که قابل جبران نیست، در نظام طاغوت هم با مفاسد و آلودگی‌های اجتماعی قصد له کردن جایگا  زن را داشتند مثل رضاخان ملعون که نوکر غرب بود و با کشف حجاب به جایگاه زن در جامعه آسیب بزرگی زد.

حجت الاسلام نوفرستی افزود: بعضی افراد عزت خود را در بدحجابی می‌ببینند و مقام معظم رهبری می‌فرمایند نگاه اسلام به زن نگاهی عزت بخش و رشد آفرین است.

وی با گرامیداشت ایام ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: امیدواریم همواره جامعه فاطمی و پاکدامن و عفیف داشته باشیم که بتواند برای حکومت جهانی امام زمان (عج) زمینه ساز باشد.

وی اظهار داشت: اهل تقوا در جهت زندگی خود بر محور توحید و قرآن و دین عمل می‌کنند و در دنیا بین اهل تقوا پیوند عمیق وجود دارد که این پیوند عمیق، گسستنی نیست و در روز قیامت کسانی که دشمن هم هستند مشخص می‌شود که چه دشمنی‌هایی با هم کرده‌اند اما اولیای خدا در آخرت نیز با هم هستند.

خطیب جمعه بیرجند همچنین از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکر کرد و گفت: بهمن ماه امسال با اربعین شهید سلیمانی همزمان بود و چه زیبا سید حسن نصرالله می‌گوید که شهادت حاج قاسم و این تشییع جنازه عظیم هم انقلاب را تجلیل کرد و هم به جریان مقاومت حیات دوباره بخشید.

وی بیان کرد: این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله و حدود ۲۰ سال فرمانده سپاه قدس بود که پایان جریان داعش هم به دست این بزرگمرد رقم خورد و در اقصی نقاط عالم اسلام ۴۰ سال مجاهدت کرد و امروز هم شهادتش منشا خیر و برکات است.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: جریان مقاومت با صلابت و الگوگیری از حاج‌ قاسم‌ به میدان آمده و بساط آمریکایی‌ها را از کشورهای اسلامی بر می‌چینند چنانکه مقام معظم رهبری فرمودند حمله موشکی ما یک سیلی بود و انتقام خون شهیدان جمع شدن بساط آمریکایی‌ها از منطقه است.

وی افزود: شهید سلیمانی در بخشی از وصیت نامه خود آورده که خدایا از این که امکان درک یکی از بندگان خالصت یعنی حضرت امام خمینی (ره) را نصیبم کردی که سربازش باشم سپاسگزارم و خدایا از اینکه بعد از امام راحل مرا در مسیر بنده صالح دیگری گذاشتی یعنی خامنه‌ای عزیز که جانم فدای جان او باد، باز خدا را شاکرم و  از اینکه در جمع مجاهدان و شهدای راه مقاومت هستم خوشحالم و از اینکه مرا در مسیر حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) و اهل بیت قرار دادی خدا را سپاسگزارم و این بالاترین نعمت‌هاست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.