سردار علی قاسمی روز جمعه در اختتامیه رزمایش گروه‌های جهادی شهرستان بیرجند برای کمک به محرومان افزود: یکی از مناطق محروم اما دارای مردم انقلابی و ولایتمدار شهر بیرجند اهالی موسی بن جعفر (ع)، جوادیه و شمال شهر هستند که گروه‌های جهادی، خدمات‌رسانی به این مردم را وظیفه خود می‌دانند.

وی گفت: گروه‌های جهادی که طی دهه فجر برگزار شده، یک روزه و در بخش‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، خدمات‌رسانی و بهداشت و درمان بوده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: هر گروه جهادی به نام یک شهید نامگذاری شده و امروز به مناسبت گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی مراسم اختتامیه گروه‌های جهادی برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: گروه‌های جهادی در اکثر روزهای تعطیل برای خدمت به محرومان اقدام می‌کنند و این یک سنت حسنه‌ است که سال‌های سال احیا شده است.

وی افزود: در حال حاضر که روز تعطیل است گروه‌های جهادی آمدند تا خدمتی به خانواده‌های محرومان سطح شهر بیرجند داشته باشند.

سردار قاسمی بیان کرد: برنامه‌ای که سپاه ناحیه بیرجند در نظر گرفته مرمت ۴۰ واحد مسکونی برای محرومان است و این کار از ابتدای دهه فجر آغاز شد.

وی گفت: امروز که اختتامیه گروه‌های جهادی است شاهد حضور ۱۷ گروه جهادی شهرستان بیرجند برای اتمام کار هستیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: هدف از برگزاری این رزمایش و گروه‌های جهادی، دادن روحیه و انگیزه به بسیجیان و هدف بعدی کمک به محرومان و مستضعفان است.

وی افزود: انسجام و وحدت بین افراد از دیگر اهداف گروه‌های جهادی است که با حضور بین محرومان و نیازمندان برای رفع مشکلات متحد می‌شوند.

۲۸۰ جهادگر در شهرستان بیرجند فعالیت کردند

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: از ابتدای دهه مبارک فجر در سطح شهرستان بیرجند ۲۸۰ جهادگر در قالب بیش از ۲۰ گروه جهادی برای کمک به محرومان فعالیت‌ کردند.

مهدی هنری افزود: در این راستا طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد ۴۰ خانه محرومان در محله موسی بن جعفر (ع) برای مرمت شناسایی شد.

وی بیان کرد: برای مباحث اعتباری طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با دستگاه‌های مختلف بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای خرید مصالح با همکاری خیران، بسیج سازندگی استان، برخی از دستگاه‌های استان و کارخانه‌ها اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه کار اجرایی با کمک گروه‌های جهادی انجام شده است گفت: امروز که مرحله سوم و آخر رزمایش است ۱۵ گروه جهادی برای مرمت ۱۵ واحد مسکونی برنامه‌ریزی شده که کار مرمت و تکمیل منازل را به اتمام خواهند رساند.

هنری اظهار داشت: گروه‌های جهادی از ابتدای دهه فجر در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، عمرانی، خدمات‌رسانی، خیاطی، چرم دوزی، اشتغال و دوره‌های بصیرت افزایی فعالیت داشتند.

وی گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در دهه فجر بیش از ۷۰ گروه جهادی در استان خراسان جنوبی با بیش از ۶۵۰ جهادگر در عرصه‌های مختلف خدمات‌رسانی داشتند.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته تیم‌های ارزیاب گروه‌های جهادی میهمان وارد استان شدند که مناطق هدف را بررسی و از اواخر اسفند کار خود را در استان آغاز خواهند کرد.

وی گفت: در حال حاضر ۳۵۲ گروه جهادی ثبت شده و شناسنامه‌دار بومی در سراسر استان داریم که هر کدام منطقه هدف مشخصی دارند.

وی افزود: از دو هفته گذشته کار ثبت اطلاعات گروه‌های جهادی در سامانه اطلس جهادی (سامانه ملی گروه‌های جهادی بسیج سازندگی) آغاز شده که قابل رصد و ارزیابی در ستاد مرکزی سازمان بسیج سازندگی و حرکت‌های جهادی در تهران خواهد بود.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بیرجند مرکز آن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.