مدیرعامل بنیاد علوی روز جمعه در آیین امضای تفاهم‌نامه محرومیت زدایی شهرستان درمیان که با حضور استاندار خراسان جنوبی و رییس بنیاد مستضعفان کشور برگزار شد گفت: چند سالی است بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در مناطق محروم و کمتر برخوردار برای توانمندسازی ورود پیدا کرده که اقدامات در حوزه‌های مختلف گسترده بوده است. 

محسن منصوری افزود: در این ایام دهه فجر چند پروژه مهم عمرانی با مشارکت بنیاد علوی در خراسان جنوبی ساخته و افتتاح شد که شامل پنج مدرسه و ۶ پروژه ورزشی است. 

وی یکی دیگر از اهداف سفر به خراسان جنوبی را انتخاب شهرستان درمیان به عنوان منطقه هدف آبادانی و پیشرفت عنوان کرد و گفت: در این راستا با هماهنگی استانداری سرمایه گذاری جدی برای توانمندسازی و محرومیت زدایی انجام می‌شود. 

مدیرعامل بنیاد علوی یادآور شد: شهرستان درمیان چهاردهمین نقطه هدف آبادانی بنیاد علوی انتخاب شده که پس از آن مطالعه مقدماتی انجام و زمینه‌های مختلف فعالیت تعریف شده است. 

وی ادامه داد: در کنار دولت و دستگاه‌های اجرایی در چند حوزه ورود جدی و عملیاتی خواهیم داشت تا در راستای خدمت به مردم قدم برداریم.

منصوری با تاکید بر اینکه حوزه اشتغال و کارآفرینی محوری دوم فعالیت در این شهرستان است گفت: مساله فرهنگ، محور سوم بوده و آموزش و تربیت نیز در حیطه چهارم قرار دارد که در آن سرمایه‌گذاری جدی می‌شود. 

وی ادامه داد: حوزه سلامت هم به عنوان پیشران در دستور کار قرار می‌گیرد که امید است با کار مشارکتی و اقدام جدی و جهادی در فرصت سه تا پنج سال بخشی از مسایل و مشکلات را حل کنیم. 

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.

درمیان، نهبندان، سربیشه و زیرکوه چهار شهرستان مرزی این استان در مجاورت با افغانستان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.