سردار علی قاسمی روز چهارشنبه در همایش فعالان فضای مجازی خراسان جنوبی افزود: فضای مجازی نباید تحت تاثیر موج‌ها قرار گیرد، در ایام نوروز که شاهد ورود مسافران به خراسان جنوبی هستیم انتظار است در فضای مجازی و حقیقی نشر امر به معروف و نهی از منکر  و فرهنگ عمومی اسلامی انجام شود.

وی اظهار داشت: مساله انتخابات قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی است و قدرت و عزت ما به واسطه انتخابات است، ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب در ۳۴ انتخابات حاضر شدند.

وی یادآور شد: در ایران کمتر از ۴۸ ساعت نتیجه انتخابات جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود، اصل شرکت مردم در انتخابات بر اساس علاقه‌شان به نامزدها است باید نهایت تلاش خود انجام دهیم تا مردم از حق خودشان برای انتخاب نماینده مجلس استفاده کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی، بیان کرد: از سال ۱۹۴۷ هواپیماهای بسیاری در جهان بر اثر اشتباه پدافندها سقوط کردند ولی در بسیاری موارد هیچ‌کسی مسوولیت قبول نکرد و یا دلایل سقوط را اعلام نکردند در حالی که جمهوری اسلامی بعد از گذشت ۴۸ ساعت مسوولیت را پذیرفت و در آن مدت هم به دلایل مسائل امنیتی ستاد کل نیروهای مسلح اجازه اعلام علت حادثه را به سپاه نمی‌داد.

قاسمی گفت: در این چهل روزی که از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد مردم ایران سنگ تمام گذاشتند و در تمام نقاط کشور برای سردار دل ها مراسم برگزار شد.

وی افزود: فرهنگ مکتب حاج قاسم باید تبیین و معرفی شود، رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه تهران فرمودند که ما در صورتی اندازه و قیمت این حوادث را می‌فهمیم که حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی شهید را به چشم یک فرد نگاه نکنیم، به آنها به چشم یک مکتب نگاه کنیم و سردار شهید ما را به چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه درس، با این چشم نگاه کنیم، آن وقت اهمیت این قضیه روشن می‌شود.

وی اظهار داشت: مکتب حاج قاسم اتحاد همه اقوام و گرایش‌ها در مقابل استکبار را رقم زد و لشکر حیدریون، فاطمیون، علویون و زینبیون در کشورهای مختلف تشکیل شد و این مکتب حاج قاسم است که همه را زیر پرچم جبهه مقاومت جمع کرد، ملت ایران شجاعانه پای نظام، انقلاب، آرمان‌ها و مردان بزرگ ایستاده‌اند و با حضور میلیونی در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی نشان دادند جبهه مقاومت زنده است.

مسوول بسیج رسانه خراسان جنوبی هم گفت: در پنج عرصه حوزه رصد، تولید، سواد رسانه‌ای، فناوری و استارتاپ و شبکه‌سازی فعالیت خود را از سال ۹۷ آغاز کرده‌ایم.

سجاد رضایی افزود: چهار هزار و ۵۰۰ اثر هنری و گرافیکی در مرکز تولید و نشر آثار دیجیتال منتشر شده است، در ایام مختلف سال، نمایشگاه‌های مختلف در حوزه آسیب‌های اجتماعی و تولیدات موشن‌گرافی برپا شده است.

وی اظهار داشت: در بخش تیزر و پویانمایی و حوزه انتشار سایبری هم فعالیت های ویژه ای انجام شده است، از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ عملیات مشترک کشوری و استانی در حوزه تولید و انتشار انجام شده است.

وی یادآور شد: همچنین از ابتدای امسال ۲ میلیون تولید محتوا در توییتر و سه میلیون تولید محتوا در اینستاگرام داشتیم و یک هزار و ۲۰۰ نفر ساعت آموزش سواد رسانه ای هم در سال جاری در استان برگزار شد.

مسوول بسیج رسانه خراسان جنوبی هم گفت: جشنواره رسانه‌ای ابوذر امسال با محورهای دفاع مقدس و جبهه مقاومت، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، بسیج و حوزه های اقدام، مسائل صنفی خبرنگاران، بصیرت و دشمن شناسی و موضوعات آزاد در استان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این ارتباط ۱۵۳ اثر به دبیرخانه جشنواره  در قالب خبر، مصاحبه، گزارش، یادداشت، عکس، تیتر و گزارش تلویزیونی برای جشنواره ارسال شد و  این آثار ارزیابی و داوری شده و امروز از هشت نفر  برگزیدگان تجلیل می‌شود.

رضایی با بیان اینکه امسال رویداد رقابتی تولید محتوا در فضای مجازی در سه محور پویانمایی «انیمیشن کوتاه، موشن‌گرافیک، انیمیشن کات اوت، کمیک موشن و استاپ موشن»، بازی اندرویدی و نرم‌افزار ویژه تلفن همراه نیز برگزار شده است افزود: در حوزه رصد فضای مجازی نیز اقداماتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه عرصه فضای مجازی توپخانه دشمن به سمت ذهن و افکار مردم است، گفت: باید خطوط جبهه فضای مجازی را بشناسیم اما متاسفانه برخی از مسوولان درک عمیقی از این جبهه ندارد.

در این آیین ۷۰ نفر از فعالان فضای مجازی خراسان جنوبی تجلیل شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.