حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مصلای‌ المهدی (عج) افزود: اگر بخواهیم حرکت کلی جامعه به سمت تمدن مهدوی را حفظ کنیم باید مردم در صحنه باشند.

وی بیان کرد: عزاداری‌های محرم با شکوه‌تر از هر سال در سراسر کشور بلکه جهان برگزار شد و در برخی مناطق مانند خراسان جنوبی به ویژه مرکز استان تا پایان صفر با شکوه و عظمت ادامه دارد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه محرم سرچشمه زلال جوشانی است که تا پایان تاریخ ادامه دارد اظهار داشت: باید پیوسته انسان‌های تشنه از زلال محرم سیراب شوند لذا از گویندگان مذهبی، عموم مردم و دوستان اهل بیت(ع) می‌خواهم از این چشمه جوشان معنوی حداکثر بهره را ببرند.

وی عنوان کرد: ایام محرم ظرفیت‌های گوناگون اجتماعی، تربیتی، آموزشی، اخلاقی، اعتقادی و سیاسی و سایر است که باید در همه بخش‌هایی که نیاز داریم از ظرفیت‌های محرم درس و عبرت بگیریم.

حجت‌ الاسلام مختاری بیان کرد: امام حسین(ع) در وصیت نامه خود فرموده‌اند خروج من از روی ظلم، فساد و طغیان‌گری نبود و به دنبال قدرت دنیا نبودم بلکه خارج شدم تا امت جدم را اصلاح و امر به معروف و نهی از منکر کنم.

وی با طرح این سوال که چه فسادی در امت پیغمبر رخ داده بود که امام حسین(ع) نیاز دید برای اصلاح آن از اسارت اهل بیت خود دریغ نکند گفت: مشخص است فساد بسیار عمیقی در آن دوران رخ داده بود که امام حسین(ع) نیاز دید جان خود و همه عزیزان خود را تحمل کند.

خطیب جمعه بیرجند افزود: شراب‌خواری، ترک نماز، ترک روزه و حق‌خوری در طول تاریخ همیشه بوده و خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از شرایط امر به معروف و نهی از منکر این است که ضرری برای دیگران نداشته باشد اما این معروف و منکر بگونه‌ای بوده که باید فرزند پیغمبر بالاترین ضررها را تحمل کند تا جلوی آن را بگیرد.

حجت‌ الاسلام مختاری تصریح کرد: خداوند جهان و انسان را آفرید و عظمت، کمال و رشد انسان را در این دید که تحت ولایت و تربیت خداوند خدایی، آسمانی و بهشتی شود.

وی اظهار داشت: سعادت دنیا و آخرت، امید، آسایش، عزت و سعادت انسان در پرتو بندگی خداست، انسان برای رسیدن به سعادت باید تمام زندگی خود را بر اساس رضای خدا تنظیم کند و خدامحور باشد.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: اگر زندگی فردی، خانوادگی، نظام، دولت، جامعه، سیاست‌های داخلی و خارجی، افکار، اخلاق و رفتار همه امور خدامحور باشد به معنای تمدن اسلامی است.

وی تصریح کرد: همه انبیا به دنبال تمدن اسلامی بودند چراکه بالاترین معروف است، در این مسیر کم و کسری‌هایی نیز وجود دارد که گاهی قابل جبران است اما مهم این است که حرکت کلی جامعه به سمت خداوند باشد.

حجت الاسلام مختاری تاکید کرد: بالاترین منکر این است که در طول تاریخ عده‌ای مستکبر و در راس آنان شیطان ملعون سعی کردند این مسیر را منحرف کرده و به جای خدا محوری خود محوری و دنیا محوری را جایگزین کنند.

وی یادآور شد: مستکبران از روی تکبر، غرور، حسادت، کورکورانه و جاهلانه تلاش کردند مسیر حرکت مردم را از خدامحوری به خودمحوری برگردانند و این بدترین خیانت بود که نه تنها به ضرر مردم که به ضرر خودشان هم بود.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: مستکبران در طول تاریخ بدترین جنایت‌ها را مرتکب می‌شوند چون خودخواه، مغرور و متکبر هستند و می‌خواهند همه را به سمت دنیا محوری و خود بکشانند.

وی با تاکید بر اینکه مسیر انسانیت باید به سمت خدا باشد افزود: یزیدها و بنی امیه و بنی عباس‌ها دنبال این هستند مسیر انسانیت را عوض کنند.

حجت‌ الاسلام مختاری بیان کرد: بالاترین معروف این است که در راس جامعه انسان‌هایی باشند که افراد را به سمت خدا ببرند و این موضوعی بود که امام حسین(ع) برای آن قیام کرد.

وی اظهار داشت: ما نیز انقلاب کردیم تا سبک زندگی، خوی، فکر، سیاست داخلی و خارجی و حرکت کلی جامعه، اسلامی باشد و این تفکر ناب انقلابی است و هر کس این تفکر را دارد خودی و انقلابی است.

خطیب جمعه بیرجند گفت: اکنون نیز مهم نیست فردی چپ یا راست باشد مهم این است ظاهر و باطن جامعه در مسیر توحیدی قرار داشته باشد.

وی یادآور شد: یک جریان اندکی در طول ۴۰ سال انقلاب بودند که مردم را فریب دادند و بنی صدرها و بنی امیه‌ها را سرلوحه قرار دادند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه این افراد مجذوب تفکر غربی بودند ادامه داد: این گروه حرکت جامعه به سمت تمدن توحیدی و اسلامی را قبول نداشتند و پیوسته دنبال این بودند حرکت جامعه به سمت خدا را متوقف کنند گرچه هیچ غلطی نتوانستند بکنند اما هرچه ما جلو آمدیم این جریان خزنده‌تر و پر زرق و برق‌تر شد.

وی با بیان اینکه اکنون دعوای اصلی سر دو اسلام حسینی و یزیدی است عنوان کرد: نجات ما در پرتو بندگی خداست نه تسلیم در برابر آمریکا و غرب.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: برخی افراد و جریان‌ها روی انتخابات‌ها کار می‌کنند و با فریب مردم بیشترین برد را می‌کنند، لذا دم از اسلام می‌زنند و می‌خواهد ایران اسلامی به دوران قبل از انقلاب برگردد و در سیاست خارجی تابع آمریکا باشیم.

وی گفت: امروز باید مراقب باشیم چرا که جریان منافق می‌خواهد ما را در ذیل تمدن غرب معرفی کند و خیال می‌کنند اگر تسلیم مستکبران شویم هزینه‌ها کمتر از مقاومت است اما ثابت شده هر زمانی تسلیم دشمن شده‌ایم چند برابر هزینه داده‌ایم.

وی افزود: باید بصیرت خود را پای مکتب امام حسین (ع) افزایش دهیم و به دنبال کسانی باشیم که به اسلام تمدن ساز باور داشته باشند چراکه نجات و رستگاری در پرتو بندگی خداوند و مقاومت است و باید از این طریق قدرتمندانه مسیر انقلاب را ادامه دهیم.

حجت الاسلام مختاری بیان کرد: در انتخابات‌ها باید بیشتر مراقب و هوشیار باشیم که آیا این تفکر و جریان، تمدن ناب اسلامی مهدوی را باور دارد؟ آیا باور دارد که سعادت دنیا و آخرت در بندگی خدا و حرکت به سمت ارزش‌های الهی است یا خیر.

وی تاکید کرد: باید به افراد مزدور بفهمانیم ما از اسلام غرب و یزیدی ضربه‌های زیادی خورده‌ایم و بیزاریم تا پای جان از حمایت اسلام ناب هرگز دست بر نمی‌داریم.

خطیب جمعه بیرجند گفت: مردم هوشیار و بیدار هستند محرم، صفر و فاطمیه پیوسته به ما درس‌آموزی می‌کند اما یک لحظه غفلت گاهی یک عمر پشیمانی دارد.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.