به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: عاشورا به ما می گوید در برابر دشمن عزت داشته باشیم، مسلمان باید در برابر دشمن لجوج، استوار باشد،  مبادا خنده ها و دروغ های دشمن، پای را سست و اراده را ضعیف کند و ما را از آرمان ها دور سازد.

امام جمعه بجنورد گفت: حسین(ع) ایستادگی کرد، و البته ایستادگی هزینه دارد و این امام همام، هرچه داشت داد، البته هزینه ایستادگی در برابر دشمن کمتر از هزینه تسلیم در برابر دشمن است.

وی افزود: برخی می گویند امام حسین(ع) مذاکره کرد، بله ایشان مذاکره کرد و مذاکره اگر منجر به هدایت شود، مطلوب است اما نباید بگوییم چون امام حسین(ع) مذاکره کرد، ما هم مذاکره کنیم ولو به قیمت از دست دادن اصول انقلاب باشد.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه باید با بصیرت، حق را بشناسیم و با باطل مبارزه کنیم افزود: نهضت عاشورا و کربلا، خط نجابت و طهارت را از خط نجاست جدا کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اکنون از یاد یزید و یزیدیان خبری نیست اما یاد حسین(ع) پابرجا است و این نشان از طهارت این امام همام است.

وی با بیان اینکه نور خدا را کسی نمی تواند خاموش کند اظهار داشت: ما دست پرورده مکتب حسینی هستیم و مکتب او، مکتب نجابت، غیرت و شرف است و لجاجت این نابخران دنیا که علیه ما بسیج شده اند ادامه لجاجت های خط بنی امیه و خباثت نابخردان است.

وی گفت: استکبار از ابتدا با انقلاب سرلجات دارد، انقلاب پدیده ای مبارکی است و استکبار از همان ابتدا، نخواست این پدیده را بپذیرند، البته نه اینکه علمکرد ما سبب آن باشد، آنان با ذات انقلاب کنار نیامدند و نمی توانند کنار بیایند چون خط انقلاب خط پاکی و طهارت است و خط استکبار، مکر، فریب، دورویی ونفاق است و ما با آن کنار نمی آییم.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی افزود: خط طهارت و خباثت یکی نیست و هنر عاشوراییان این بود که اسلام بنی امیه را از اسلام ناب محمدی(ص) جدا کردند.

وی با تاکید بر اینکه باید پیام های عاشورا را بازخوانی کنیم افزود: عاشوار به این معنا است بنی امیه و دشمن را بشناسیم، لجبازان را بشناسیم، جبهه مقاومت تشکیل دهیم و در مقابل دشمن یکی شویم.

وی گفت: نباید در مبارزه با فسادها، بگوییم به من چه و به تو چه، جان مایه همه ارزش ها، امر به معروف و نهی از منکر است، نگویید این سازمان و یا آن سازمان حقوق می گیرند، باید جلوی فساد را بگیرند، این جواب نیست، توجیه  است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه قرآن همه را مسئول می داند افزود: باید همه امر به معرف و نهی از منکر کنیم و به وظیفه عمل کنیم.

وی به سالروز واقعه ۱۷ شهریور و جمعه خونین اشاره کرد و گفت: مردم در میدان ژاله تهران جمع شدند تا به سیاست ظالمانه شاه اعتراض و از امام حمایت کنند اما زن و مرد را به رگبار بستند.

امام جمعه بجنورد همچنین بر اقامه نماز اول وقت در روز عاشوار تاکید کرد و گفت: نماز ظهر عاشورا را از یاد نبرید.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به هفته تعاون بر فعال سازی تعاونی ها و رونق کارهای گروهی تاکید کرد.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.