محمدعلی جاوید روز سه‌شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه زیرساخت‌ها و پارک تفریحی در «بند دره» شهر بیرجند که با حضور استاندار خراسان جنوبی در روز ۲۲ بهمن برگزار شد افزود: براساس سنتی که باغ‌های ایرانی احداث می‌شدند عالی‌ترین مرحله باغ‌های مطّبق هفت طبقه بوده که بند دره نیز یکی از این باغ‌ها است.

وی بیان کرد: هفت مرتبه باغ بند دره به بهشت برین تعبیر شده اما از طرفی شرایط جوی و از سویی کم‌لطفی دستگاه‌های متولی سبب شده است در وضعیت کنونی قرار بگیرد.

شهردار بیرجند اظهار داشت: براساس تقسیم کار صورت گرفته بین دستگاه‌های اجرایی متولی از جمله شرکت توزیع نیروی برق تا عید نوروز هم مسیر جاده منتهی به بند دره و هم فضاهای اطراف با اجرای آیلند و نصب برج نوری روشن خواهد شد.

وی گفت: همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به دوباندسازی یا تعریض کمربندی پیامبر اعظم (ص) تا بند دره اقدام خواهد کرد.

جاوید اضافه کرد: مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به نصب آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی و سایر امکانات و شهرداری نسبت به تهیه طرح جامع مجموعه، احداث فضاهای نشیمن، پارکینگ، فضای تفریحی و کارهای خدماتی اقدام کنند.

وی گفت: نگاه شهرداری این نیست که مداخله غیرطبیعی در این منطقه داشته باشد بلکه هدف ایجاد فضای بکر برای مردم و ارتقای منظر با کاشت گونه‌های درختی، گیاهی و درخچه‌ای پایه کوتاه و متناسب با محیط است.

وی از بیرجند به عنوان تمیزترین شهر ایران یاد کرد و گفت: حوزه خدمات شهری شهرداری در منطقه بند دره مستقر خواهد شد تا نسبت به نظافت و خدمات دهی مطلوب به شهروندان اقدام شود.

شهردار بیرجند افزود: در این خصوص نیاز است مردم و سازمان‌های مردم نهاد در کنار شهرداری باشند تا این فضا را به عنوان یکی از فضاهای تفرجگاهی و به نوعی شناسنامه شهر بیرجند در مدت زمان کوتاه و بلندمدت به عنوان اکوپارک تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: با آغاز عملیات اجرایی پارک تفریحی بند دره، امروز روز ماندگاری برای شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند و شهروندان خواهد بود و با تکمیل و ساماندهی بند دره، این جاذبه طبیعی دوباره به آغوش بیرجند باز می‌گردد.

اهالی روستای سرپل و دره میرک نیز در حاشیه این آیین به سراغ استاندار آمدند و گفتند: این دو روستا در فاصله چهار کیلومتری شهر بیرجند با ۶۹ خانوار دائمی و فصلی از امکانات بعضا اولیه روستایی محروم هستند.

مشکلات متعددی از جمله نبود آب شرب بهداشتی، نبود راه روستایی مناسب، کمبود آب کشاورزی و خشک شدن قنات‌ها به دلیل خشکسالی‌های پی در پی، عدم گازرسانی به روستا، نبود تجهیزات ورزشی و تفریحی و نداشتن طرح هادی روستایی از جمله این مشکلات بود.

به گفته آنان جاده روستا با همت و همکاری و گذشت اهالی از اراضی کشاورزی و مسکونی خود با هزینه‌های شخصی انجام شده است اما برای آسفالت جاده که مسافت حدود ۹۰۰ متر است نیاز به یاری مسوولان دارند.

استاندار خراسان جنوبی نیز بعد از شنیدن مشکلات اهالی روستا نسبت به پیگیری آنها دستورات لازم را صادر کرد و گفت: بدون شک با ساماندهی بند دره بخش زیادی از مشکلات این روستاها نیز حل خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.