سردار علی قاسمی روز دوشنبه در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند که به منظور بررسی مسائل و مشکلات بخش خصوصی برگزار شد افزود: بعد از گرانی سوخت در سال جاری بسیاری از مردم حتی مسوولان انتظار نداشتند قیمت‌ کالا و خدمات ثابت بماند که اگر این وضعیت ادامه یابد، موفق خواهیم بود.

وی اظهار داشت: نخبگان بسیج اصناف در بازار و مدیریت تولید، صادرات و واردات تاثیرگذار هستند که امید است این تفکر بسیجی مشکلات موجود را حل و فصل کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از تشکیل کمیسیون رصد و فعال‌سازی واحدهای تولیدی در استان خبر داد و گفت: وضعیت واحدهای تولیدی استان از سال‌های اخیر رصد می‌شود و برخی مشکلات واحدها نیز حل شده است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات عمده تولیدکنندگان موضوع صادرات است که عوامل داخلی از جمله ناهماهنگی بین وزارتخانه‌های ذیربط و مشکل خارجی از جمله مسدود بودن بازارچه‌های مرزی استان در آن دخیل است.

سردار قاسمی افزود: با همه مشکلات و موانع نباید سنگرها را خالی کنیم چراکه جنگ روانی دشمن از نوع حقیقی آن بیشتر است و بدون شک به قله موفقیت خواهیم رسید البته برای رسیدن به این قله موانع و سختی‌هایی نیز وجود دارد که باید آن را پشت سر بگذاریم.

وی گفت: دشمن تلاش دارد ملت ایران را مایوس کند تا قدرت استقامت و ایستادگی نداشته باشند لذا علاوه بر تحریم‌ها، جنگ روانی را نیز در دستور کار قرار داده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: هر جا ملت‌ها شکست خورده‌اند به خاطر جنگ روانی بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در جنگ تمام عیار اقتصادی و جنگ سخت نابرابر قرار داریم و دفاع مقدس نیز همین بود اما وجود انگیزه و روحیه الهی، نابرابری‌ها را هموار کرد و منجر به پیروزی شد.

وی گفت: اکنون در جبهه اقتصادی ساز و کار و مقررات با خط مقدم همخوانی ندارد و ساز و کار در شرایط عادی نیز بروکراسی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: برخی قوانین زمان طاغوت که از کشورهای بیگانه گرفته‌ایم در ۴۰ سال انقلاب پویا نشده است که وزرا یا نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید آن را مطرح می‌کردند این در حالیست که در این بخش عقب هستیم.

وی افزود: در چند سال اخیر با فعالیت هیات‌‍‌های اندیشه ورز در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، معدن، کشاورزی، اتاق بازرگانی و اتاق اصنفاف برخی مشکلات با همفکری و هم‌افزایی حل شده است.

سردار قاسمی گفت: در برخی امور نظرات و پیشنهادات کارگشا بوده اما بعضی اوقات به پیشنهادات خوب بی‌توجهی هم شده است.

وی گفت: نشستی را با حضور استاندار و مسوولان مرتبط با فعالان اقتصادی استان برگزار خواهیم کرد و انتقال مطالب به قوه قضاییه نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: علیرغم مشکلاتی که داریم ذخیره ارزی کشور در بهترین وضعیت قرار دارد همچنین از نظر سرمایه بلوکه شده در بانک‌های خارجی در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: مشکل ما در کشور بی‌خیالی و بی‌تفاوتی است نه تحریم و فشار دشمن که اگر ساز و کار فراهم شود و تنها مشتقات نفت را به فروش برسانیم کشور پیشرفت می‌کند اما بی‌برنامه‌گی، دلسوز نبودن، باندبازی و سیاست‌بازی در کشور مانع شده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های پیاپی برای فعالان اقتصادی و پیگیری مشکلات آنان کم نگذاشته‌اند گفت: ضربه و تلاش دشمن در حوزه اقتصادی به اوج خود رسیده است چون می‌داند در برخی بخش‌ها آغاز راه هستیم لذا از این جریان سوءاستفاده می‌کند.

سردار قاسمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلابی صد درصد فرهنگی بود گفت: اکثر انقلاب‌های دنیا به خاطر مسائل رفاهی و سایر موارد بوده است و اکنون در معیشت و اقتصاد ضعف‌هایی داریم که دشمن احساس می‌کند از این طریق می‌تواند گلوی مردم را بفشارد.

وی افزود: اگر ملت، اقتصاددانان و تولیدکنندگان ایران از این مرحله عبور کنند بدون شک پیروز خواهیم بود ولی به شرط اینکه در مسیر آرمان‌های هدف، ایستادگی و استقامت داشته باشیم.

در این نشست سید محمدرضا علیزاده به عنوان دبیر هیات شورای تخصصی بسیج تجار معرفی و دفتر شورای تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی بیرجند افتتاح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.