به گزارش ایرنا سردار مجید شجاع روز پنجشنبه در همایش فرهیختگان فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مهمترین رخداد روزهای پایانی سال جاری و مهمترین روزهای انقلاب اسلامی طی 40 سال گذشته است.
وی گفت: انقلاب اسلامی که 22 بهمن سال 57 رخ داد و به دنبال مجاهدت های مجاهد نستوه و بنیانگذار کبیر انقلاب رخدادی که در 40 سال پیش پا به عرصه وجود گذاشت امسال به بالندگی رسیده است.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: بسیاری از دشمنان نظام چشم دیدن این 40 سالگی را نداشتند لذا برای آن خط و نشان ها کشیده و تهدیدهای متعددی کردند و یکی از تهدیدها این بود که نخواهیم گذاشت ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن بگیرد.
وی گفت: این در حالیست که در همه 40 سال گذشته همه تلاش نظام استکبار به سرکردگی و سرپرستی آمریکای جهانخوار این بود که نگذارند و با اصل و اساس نظام جمهوری اسلامی مشکل داشتند.
سردار شجاع بیان کرد: با گفتمانی که نظام جمهوری اسلامی در جهان به ویژه منطقه ایجاد کرد و روز به روز بر آن افزوده شد آمریکای جهانخوار منافع خود را مورد تهدید دید لذا به دنبال ریشه کنی نظام و انقلاب طی این سال ها بوده است.
وی تحریم های فلج کننده را از دیگر ابزار دشمن دانست و گفت: در این سال ها سیاست های اقتصاد مقاومتی از جانب مقام معظم رهبری با نگاه به درون و استفاده از توان داخلی مورد تاکید قرار گرفت اما این موضوع تا امروز هم آنطور که باید و شاید محقق نشده است.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: سال های گذشته با وجود اینکه ترحیم های فلج کننده هم به نتیجه نرسید دشمن تمام توان و برنامه خود را بر حوزه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران متمرکز کرد و به نتیجه دلخواه نرسید.
وی گفت: با همه دسیسه ها و برنامه ریزی های دشمن اما با شناخت خوبی که مردم داشتند حتی با توجه به تورم بیشتر، گرانی ها و نوسانات ارزی اما چون منافقین کوردل در عقبه این موضوع بودند مردم هم توجهی نکردند و اتفاقی را در دی ماه پارسال شاهد نبودیم.
سردار شجاع یادآور شد: همه برنامه ریزی های دشمن به این لحاظ است که آمریکا دست از دشمنی های خود با نظام جمهوری اسلامی ایران بر نخواهد داشت.
وی گفت: یکی از مزایای برجام این بود که سبب تقویت منطق انقلاب اسلامی در مقابله با آمریکای جهانخوار شد در حالیکه بر اساس نظرسنجی ها در سال 92 حدود 61 درصد مردم موافق بودند که تعامل و ارتباط با آمریکا می تواند مشکلات ایران را حل کند اما در سال 95 به 5.6 درصد رسید.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: رویکرد دشمن به ویژه آمریکای جهانخوار در 40 سال گذشته انقلاب اسلامی این بوده که نگذارند پنج گامی که تا رسیدن به حکومت اسلامی به وسیله انقلاب اسلامی و در ابتدای کار با رهبری های امام راحل رخ داد را به تحقق برسانیم.
وی گفت: از پنج گام تاکنون، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی با لبیک گفتن مردم ایران محقق شده اما برای رسیدن به سه گام دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی که توسط مقام معظم رهبری تعیین و مشخص شده است، هنوز فاصله داریم.
سردار شجاع بیان کرد: در گام مربوط به تمدن اسلامی جایگاهی هم برای نیروی انتظامی و پلیس در تراز اسلامی ترسیم و اقدامات موثر و خوبی به ویژه از سال گذشته توسط سازمان عقیدتی و سیاسی انجام شده است.
وی از راه اندازی شبکه فرهیختگان نیروی انتظامی استان خبر داد و گفت: در این شبکه 290 نفر از اقشار در 15 طیف شامل سخنرانان، مبلغان، موذنان، نویسندگان، گروه های سرود، تواشیح، فیلمسازان، قاریان، حافظان قران و سایر شناسایی، جذب شده و آموزش دیده اند.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اضافه کرد: هدف اصلی شبکه فرهیختگان، گفتمان سازی، فرهنگ مقاومت و پایداری، ساده زیستی، اخلاص، خیرخواهی، امر به معروف و نهی از منکر و در نهایت رسیدن به پلیس در تراز اسلامی است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.