سعید کسرایی‌نیا روز دوشنبه در نشست خبری کارگروه فضای مجازی و رسانه ستاد دهه فجر استان خراسان جنوبی با اشاره به تولید ۳۰ موشن گرافی و اینفوگرافیک، ۳۰ مورد استوری ویژه اینستاگرام به شکل ویدئو و پوستر اظهار داشت: بیش از ۲۰ کلیپ و نماهنگ با هدف ایجاد شور و هیجان و نشاط مبتنی با فضای مجازی در جامعه منتشر می‌شود.

وی گفت: چهار نشست ویژه جوانان و رسانه‌ها با موضوع جریان شناسی رسانه و بازخوانی وقایع انقلاب پیش بینی شده که یک نشست آن پنجشنبه هفته جاری در خانه مطبوعات برگزار می‌شود.

مسوول مرکز استانی سازمان فضای مجازی سراج در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در فضای مجازی غیر از محتوامحوری، خدمات‌محوری هم در دستور کار است افزود: تاکنون هشت مجموعه از کسب و کارهای اینترنتی در استان اعلام آمادگی کرده‌اند که در دهه فجر خدمات ویژه‌ای را ارایه دهند.

وی هدف از این کار را هدایت کسب و کارهای مجازی در مسیر آرمان‌های انقلاب دانست و اظهار داشت: پیش بینی پوشش رسانه‌ای راهپیمایی ۲۲ بهمن توسط خبرنگاران آزاد و فعالان فضای مجازی نیز انجام شده است که برای برخی مدیران کانال‌های پرمخاطب کارت ویژه صادر می‌شود.

کسرایی نیا از پیش بینی اینترنت پرسرعت برای برخی کاربران فضای مجازی خبر داد که بتوانند به سرعت مراسم راهپیمایی را به صورت زنده منتشر کنند.

وی اظهار داشت: ۱۰ مسابقه در بستر فضای مجازی طراحی شده است که با هدف افزایش اطلاعات عمومی و تعامل برگزار می‌شود.

دبیر کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد بزرگداشت دهه فجر خراسان جنوبی با بیان اینکه درک مناسب از فضای مجازی ناشی از درک انقلاب اسلامی است گفت: در شرایط فعلی جامعه با بحران مدیریت و مسوولیت پذیری در فضای مجازی رو به رو هستیم که بسیار جدی، اساسی و خطرناک است.

وی افزود: تغییر سبک زندگی، باور، نگاه و پردازش اطلاعات از آسیب‌های فضای مجازی ضربه خورده است و مورد تهاجم قرار می‌گیرد.

کسرایی نیا عنوان کرد: امروز در نبرد بزرگ بین حق و باطل قرار گرفته‌ایم نبردی که شاید به اذعان تمام مردم ایران در فضای مجازی بیشترین تبعات را داشته باشد.  

وی گفت: در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هجمه زیادی از شبهات مواجه هستیم که محتواهایی در قالب‌های مختلف برای زیرسوال بردن خدمات منتشر می‌شوند و غالبا افرادی این کار را می‌کنند که درون کشور بوده اما برده سیاسی نظام سلطه هستند.

مسوول مرکز استانی سازمان فضای مجازی سراج در خراسان جنوبی افزود: در نبرد عملیات رسانه‌ای گفتمان انقلاب نیاز به افسرانی داریم که درک درستی نسبت به ابعاد مختلف انقلاب اسلامی داشته باشند و کدام دستگاه دولتی که از بودجه‌های میلیاردی استفاده می‌کنند مسوولیت فضای مجازی را می‌پذیرند و کدام دستگاه مسؤولیت حفاظت از افکار و اندیشه‌های امام و آرمان‌های انقلاب را در فضای مجازی به عهده دارد.

وی اظهار داشت: چرا هر زمان منافع شخصی، سازمانی و تشکیلاتی به خطر می‌افتد همه در فضای مجازی شمشیر می‌کشند اما وقتی به آرمان‌های انقلاب خدشه وارد می‌شود در میدان حضور ندارند؛ عمده کار کارگروه فضای مجازی و رسانه آتش به اختیار بودن است و اعضای این کارگروه براساس باور و دغدغه‌های موجود ورود پیدا کرده‌اند.

کسرایی نیا بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در فضای مجازی با نگاه امیدبخشی و آگاهی رسانی را از مهمترین رویکردهای کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد دهه فجر عنوان کرد و گفت: رویکرد دوم پاسخگویی به شبهات و ابهاماتی است که از ابعاد مختلف به انقلاب اسلامی وارد می‌شود.

وی افزود: در این راستا برنامه‌هایی برای تبیین و گفتمان سازی حول سخنان امام و رهبری، آرمان‌های انقلاب، معرفی خیانت‌ها و کوتاهی‌های رژیم پهلوی نسبت به مردم تهیه شده که اجرا خواهد شد.

دبیر کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد بزرگداشت دهه فجر خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت‌های اسدالله علم در دستگاه رژیم پهلوی اظهار داشت: در این زمینه شبهات مختلفی مطرح است که با استفاده از کتاب خاطرات این شخص و اطرافیانش مطالب احصا شده تا عمق خیانت‌ها برای مردم روشن شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیه فضای مجازی و رسانه در برخی شهرستان ها گفت: اولین بار کمیته بانوان کارگروه رسانه و فضای مجازی شکل گرفته است.

کسرایی نیا افزود: رسانه باید مطالبه‌گر باشد و بتواند تغییر ایجاد کند که با همین هدف نشستی در خانه مطبوعات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت در شهر بیرجند بیش از ۸۰ درصد و بین جوانان بیش از ۹۰ درصد است گفت: از آنجا که متوسط زمان استفاده از اینترنت و فضای مجازی هفت ساعت اعلام شده تلاش داریم با برگزاری کارگاه‌های سواد فضای مجازی به کاهش آسیب‌های این حوزه کمک کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.