غلامرضا اشرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای فعال کردن سامانه یکپارچه اتباع و مهاجرین برای آندسته از اتباع باقی‌مانده مشمول طرح آمایش ۱۴ شامل دارندگان کارت آمایش ۱۳ و هویت ۱۲ که تاکنون موفق به شرکت در آمایش نشده‌اند، مهلت تعیین شده تمدید شد.

وی اظهار داشت: در خصوص آندسته از اتباعی که برابر مجوزهای صادره از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارای برگ تردد معادل کارت آمایش ۱۴ است، صدور کارت آنان از طریق سامانه در مدت زمان اشاره شده بلامانع خواهد بود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: اتباع خارجی مشمول این طرح برای ثبت درخواست تمدید و یا صدور پروانه کار می‌توانند به دفتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی و سامانه سیام مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۲ گشت مشترک به منظور شناسایی اشتغال اتباع بیگانه فاقد پروانه کار با دستگاه‌های مرتبط در استان صورت گرفته است.

اشرفی گفت: همچنین در این مدت ۳۴۱ مورد بازرسی از کارگاه‌های فعال در سطح استان به منظور نظارت بر حسن اجرای قوانین بکارگیری اتباع خارجی انجام شده است.

وی ادامه داد: در این بازرسی‌ها ۵۷ تبعه فاقد پروانه کار در استان شناسایی شد و پنج مورد معرفی کارفرمایان متخلف به مراجع قضایی صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: به استناد بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، کارفرمایانی که اقدام به استفاده از خدمات اتباع خارجی فاقد پروانه کار کنند به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه ملزم به پرداخت جریمه خواهند شد.

وی از صدور ۱۸ فقره پروانه کار برای اتباع خارجی در استان خبر داد و گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۷ فقره پروانه‌کار اتباع خارجی در استان تمدید و ۶۹ پروانه کار نیز در همین مدت ابطال شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.