مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: اعتبارات در سال جاری از محل صندوق توسعه ملی در قالب اجرای دو پروژه آبرسانی به محلات عشایری بمرود شهرستان زیرکوه با حدود 100 میلیارد ریال و پروژه آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه نهبندان با حدود 80 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، حسین حسین پور اظهار کرد: اعتبارات در سال جاری در راستای بند هـ تبصره 4 قانون بودجه 98 از محل صندوق توسعه ملی در قالب اجرای دو پروژه آبرسانی به محلات عشایری بمرود شهرستان زیرکوه با حدود 100 میلیارد ریال و پروژه آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه نهبندان با حدود 80 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی افزود: امیدواریم با تخصیص این اعتبارات در حوزه آبرسانی با اجرای خط انتقال شبکه آبرسانی برای تامین آب شرب بهداشتی کارهای بنیادی در مناطق عشایری استان انجام دهیم.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آبرسانی به این مناطق هم اکنون به صورت سیار و با تانکر انجام می‌شود، تصریح کرد: با تخصیص این اعتبارات و اجرای شبکه آبرسانی، تامین آب شرب بهداشتی عشایر در این مناطق مرتفع شود.

حسین پور بیان کرد: آبرسانی به 40 محله عشایری بمرود شهرستان زیرکوه با جمعیت 2590 نفری و 65000 راس دام سبک، در دستور کار اداره کل بوده و باعث ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید محصولات دامی و امنیت مرزها می‌شود.

وی اظهار کرد: در فاز یک این پروژه با اجرای 34 کیلومتر لوله گذاری و احداث دو باب ایستگاه پمپاژ، مخازن تعادلی با ظرفیت 700 متر مکعب و همچنین احداث شبکه انتقال برق 20 کیلوولتی به طول 8300 متر انجام شده است.

مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی تا کنون 65 درصد بوده است، افزود: مطالعات پروژه ملی آبرسانی در منطقه چاه خواجه منجیکوه شهرستان نهبندان در حال انجام است و چاه این پروژه در آینده نزدیک حفاری خواهد شد.

حسین پور یادآور شد: با اجرای این پروژه 12 محله عشایری با جمعیتی حدود 900 نفر و 20 هزار راس دام سبک از آب آشامیدنی بهداشتی برخوردار خواهند شد که پیشرفت فیزیکی این پروژه تا کنون 10 درصد بوده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.