محمد زنگنه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال بیش از ۸۴ نفر به صورت مستقیم در استان فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: پرورش شتر، خانه‌های بوم‌گردی، بسته بندی خشکبار و محصولات کشاورزی، نیروگاه خورشیدی، کارگاه تولید مصنوعات چوبی، پرورش بوقلمون، پرورش زنبور عسل، پرورش دام سبک و سنگین، گلخانه و کارگاه‌های صنایع دستی از جمله این طرح‌ها است.

مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی اظهار داشت: برای مجموع طرح‌ها ۴۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

وی گفت: همزمان با روز ملی روستا و عشایر همچنین تفاهم‌نامه‌ای بین مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و استانداری خراسان جنوبی در زمینه پرداخت تسهیلات به مشاغل خرد، اشتغال روستایی و شهری امضا خواهد شد.

زنگنه افزود: در چارچوب این تفاهم‌نامه بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای هر طرح تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی حداقل اشتغال پیش بینی شده در قالب این تفاهم‌نامه را ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: تسهیلات برای طرح‌هایی از قبیل احداث گلخانه، گردشگری، بوم‌گردی، حمایت از صنایع دستی مانند حوله‌بافی، پارچه‌بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی پرداخت خواهد شد.

مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی به قانون حمایت از ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری اشاره کرد و افزود: در این طرح با استفاده از منابع مشترک صندوق توسعه ملی از ابتدای شروع طرح تا پایان شهریور بیش از ۶۱۶ میلیارد ریال تسهیلات به استان اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: از این محل تاکنون ۷۴۱ طرح به مبلغ ۴۸۵ میلیارد ریال معادل ۷۹ درصد تسهیلات، مصوب و انعقاد قرارداد شده است.

زنگنه گفت: همچنین از این تعداد ۷۳۲ فقره به مبلغ ۴۲۹ میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده که زمینه اشتغال ۲ هزار نفر را به طور مستقیم در مناطق روستایی فراهم کرده است.

ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر روز دوشنبه (پانزدهم مهر) با حضور معاون اول رئیس جمهوری، شماری از وزیران، مسئولان کشوری، استانداران و مسئولان و فعالان حوزه روستایی و عشایری در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

همچنین روسای برخی نهادها و مدیران عامل چند بانک خصوصی و دولتی فردا به خراسان جنوبی سفر می‌کنند و هشت تفاهم‌نامه در بخش‌های مختلف امضا می‌شود که چهار مورد مربوط به خراسان جنوبی است.

همزمان با ۱۵ مهر روز روستا و عشایر و برگزاری همایش ملی این روز در استان خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۸۰ طرح به ارزش ۷۱۴ میلیارد تومان در سراسر کشور به بهره برداری می‌رسد.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.