محمدصادق معتمدیان عصر دوشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری برگزار شد افزود: درخواست داریم از محل اعتبارات عمرانی دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری برای ارتقای زیرساخت‌های مناطق محروم استان اختصاص یابد تا در مناطقی که بیشترین مشکلات را داریم، هزینه کنیم.

وی بیان کرد: درخواست داریم از محل تسهیلات ملی در بخش روستایی که در اختیار دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری است، حداقل ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به استان اختصاص یابد تا در زمینه اشتغال روستایی گام‌های خوبی برداشته شود.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی هم در این کارگروه گفت: سهم خراسان جنوبی از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۲.۸ درصد تسهیلات کشوری بوده است.

مهدی فاطمی افزود: سهم خراسان جنوبی از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۳۵۹ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۳۲۳ میلیارد تومان معادل ۹۰ درصد سهمیه به استان ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای طرح اشتغال روستایی تعداد هشت هزار و ۱۱۷ نفر به مبلغ ۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان در سامانه کارا ثبت نام کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۸۷ طرح توسط کمیته فنی و کارگروه اشتغال به مبلغ ۵۱۳ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شدند و تاکنون یک هزار و ۸۳۱ طرح با مبلغ ۲۶۵ میلیارد تومان با بانک‌ها قرارداد انعقاد کرده‌اند.

فاطمی گفت: در مجموع از این محل تاکنون ۲۵۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات به یک هزار و ۸۱۷ طرح در استان پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: یک هزار و ۱۷۸ طرح با هدف جلوگیری از هدررفت احتمالی منابع نظارت شده و ۶۴ درصد طرح‌ها حداقل یک مرحله نظارت شده تا کمترین انحراف را داشته باشد.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از مجموع تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری ابلاغی به بانک‌های عامل استان، ۶۸ میلیارد تومان باقی مانده که از این مقدار ۳۰ میلیارد تومان مانده نهادهای غیرحمایتی و ۳۷ میلیارد تومان آن مانده اعتبارات نهادهای حمایتی است.

وی عنوان کرد: سهمیه خراسان جنوبی از محل تسهیلات تفاهم نامه‌های سه جانبه اشتغال مناطق محروم ریاست جمهوری نیز ۱۰۹ میلیارد تومان بوده که تاکنون به ۲۴۴ طرح به مبلغ ۶۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با پیش بینی یک هزار و ۳۸ نفر اشتغال تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: از محل طرح‌های مشارکتی هم در مجموع ۱۰ طرح به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان در استان از سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ پرداخت شده است.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.