علی اصغر مونسان عصر دوشنبه در ادامه سفر به خراسان جنوبی این اقامتگاه بوم‌گردی را در باغستان علیای فردوس با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم، فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و محلی افتتاح کرد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در این آیین گفت: بیش از ۲ میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها داده شده است. 

حسن رمضانی افزود: هشت مجموعه اقامتگاه در شهرستان فردوس است که بالغ بر پنج میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این واحدها است. 

وی اظهار داشت: واحد بوم‌گردی عمارت بهشت هشتم با یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات به بهره‌برداری رسید. 

وی گفت: سفره خانه سنتی سالار از دیگر واحدهای بوم‌گردی شهرستان فردوس است که با ۴۵۰ میلیون تومان سرمایه بخش خصوصی و ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات به اتمام رسید. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان کرد: فاز دوم عمارت شریفی از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری در حوزه بوم‌گردی شهرستان فردوس است که با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات افتتاح شد. 

وی افزود: مجموعه انارستون نیز با ۲۵۰ میلیون سرمایه‌گذاری و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات، رباط خوشاب با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری، بابا شبنم با ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری و ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات، خانه دنج با ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری و مجموعه ثامن با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری است. 

رمضانی با بیان اینکه ۱۶ طرح بوم‌گردی نیز برای شهرستان فردوس در دست اقدام است گفت: این طرح‌ها به طور متوسط ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تسهیلات دولتی به اتمام می‌رسد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش از رفتن به فردوس، از آب انبار و کاروانسرای تاریخی سرایان، موزه مردم شناسی، بازارچه صنایع دستی و حمام قدیمی در سرایان بازدید کرد و برای کمک به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان قول مساعد داد.

علی اصغر مونسان صبح امروز (دوشنبه) به همراه برخی معاونان خود وارد بیرجند شد و از باغ و عمارت اکبریه، خانه شریف و ارگ کلاه فرنگی در بیرجند بازدید کرد.

وی به همراه استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در راهپیمایی ۹ دی شهر بیرجند نیز حضور یافت.

خراسان جنوبی بیش از ۹۰۰ اثر ثبت ملی و چهار اثر ثبت جهانی دارد که شامل باغ و عمارت اکبریه بیرجند، بیابان لوت، قنات بلده فردوس و حوله بافی روستای خراشاد است.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و فردوس در ۱۹۷ کیلومتری مرکز استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.