محمود رحیمی‌ گرجی روز سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: اکنون ۲۸ دفتر نمایندگی داخلی وزارت امور خارجه در کشور  فعال است که  این نمایندگی‌ها معرفی توانمندی‌های اقتصادی استان‌ها را نیز برعهده دارند.

وی گفت: وزارت امور خارجه ابتدای کار، دفاتر نمایندگی‌ داخلی را فقط برای انجام خدمات کنسولی دایر کرده بود.

مشاور معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه، خواستار تقویت و بهبود دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه  در خراسان جنوبی شد و گفت: این نمایندگی برای ارائه خدمات مفیدتر نیاز به تقویت دارد.

وی اظهار داشت: در گذشته کارشناسان کنسولی به نمایندگی‌ها اعزام می‌شدند اما اخیرا دیپلمات‌های مجرب و کارآزموده که حداقل چند ماموریت خارج از کشور را داشته و مقام سیاسی آنها باید رایزن یک و حداقل سه باشد بکار گرفته می‌شوند.

گرجی با بیان اینکه سعی در تقویت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان داریم افزود: مسوول جدید دفتر وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی از دیپلمات‌های با تجربه وزارتخانه است که انگیزه‌های لازم را برای خدمت به استان دارند و آمده‌ایم تا از رهنمودهای شما استفاده کنیم.

روز گذشته در نشست مشاور معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه با استاندار خراسان جنوبی حکم انتصاب محمد عرفانی مهارتی به عنوان رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خراسان جنوبی تقدیم شد.

خراسان جنوبی ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و با ۶ استان کشور همجوار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.