قاسم تنها روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۸۷ جلد سند مالکیت برای اهالی روستا و شهرهای کوچک این استان صادر و تحویل متقاضیان شده است.

وی گفت: از این تعداد ۲۸۵ جلد سند مربوط به مناطق شهری (شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت) و  ۷۰۲ جلد سند مربوط به مناطق روستایی ( بالای ۲۰ خانوار) بوده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی افزود: با هدف ساماندهی نظام مالکیت منازل مسکونی روستایی، از ابتدای برنامه سوم توسعه تاکنون بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ جلد سند مالکیت منزل در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ روستای استان متقاضی صدور سند بوده‌اند اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مشارکت اداره کل ثبت اسناد و املاک آمادگی دارد هر ملکی را که در محدوده روستا یا شهر دارای حصار باشد، سنددار کند.

تنها با تاکید بر اینکه تمامی املاک با کاربری‌های مختلف مسکونی، تجاری، خدماتی و غیره قابلیت سنددار شدن را دارند گفت: هزینه صدور سند در مناطق روستایی ۲۳۵ هزار تومان و برای مناطق شهری ۴۲۲ هزار تومان است.

 وی با اشاره به مزایای صدور سند برای خانه‌های روستایی و شهرهای کوچک اظهار داشت: این مهم تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه‌های مسکونی بوده و علاوه بر اینکه از تعارض مالکان جلوگیری می‌کند، وثیقه‌ای مطمئن برای اخذ تسهیلات است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: افزایش ارزش اقتصادی ملک، کاهش دعوای مراجع قضایی و اختلاف ملکی از دیگر مزایای سنددار شدن املاک روستایی و شهرهای کوچک است.

وی گفت: از آنجا که دولت پیگیر طرح کاداستر است لذا در راستای این قانون همه املاک باید سنددار شوند چرا که این مهم از برخی کلاهبرداری‌ها و خرید و فروش‌های قولنامه‌ای پیشگیری خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.