رضا سلم‌آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع از سهمیه پنج هزار واحدی تاکنون سه هزار و ۹۰۰ واحد ثبت نرم‌افزار شده که رتبه‌بندی می‌شوند و ۲ هزار و ۹۰۰ واحد برای اخذ پروانه معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۸۳۰ واحد به پیمانکار واگذار شده و ۷۰۰ واحد هم به انجمن انبوه‌سازان داده خواهد شد گفت: از مجموع این تعداد یک هزار و ۶۶۶ واحد پی کنی، یک هزار و ۱۵۵ واحد اجرای فونداسیون، ۶۹۰ واحد اسکلت، ۳۶۱ واحد اجرای سقف، ۳۶۸ واحد دیوارچینی، ۱۱۲ واحد تاسیسات برق و مکانیک، ۱۲۱ واحد تاسیسات داخلی، ۸۲ واحد نازک کاری خارجی شده و ۳۳ واحد آماده تحویل است. 

وی با بیان اینکه کمبود یا نبود زمین در برخی روستاها روند ساخت مسکن مددجویی را با کندی مواجه کرده است افزود: عده‌ای از مددجویان که وضعیت مالی ضعیفی دارند، در روستاهای کوهستانی ساکن مسکن نامقاوم هستند که بنیاد مسکن در این روستاها زمین برای واگذاری ندارد و تسطیح اراضی ملی نیز هزینه زیادی در برمی‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: امیدواریم با همفکری دستگاه‌های مرتبط بتوانیم مشکل تامین زمین را رفع کنیم تا سهمیه مدنظر برای مددجویان واجد شرایط در زمان مناسب جذب شود.

وی گفت: همه تلاش‌ها بر این است که قیمت تمام شده مسکن برای مددجویان پایین باشد و اغلب این مددجویان در ساخت و ساز به عنوان نیروی انسانی به کار گرفته شده‌اند تا در هزینه‌های کارگری صرفه‌جویی شود. 

سلم‌آبادی ادامه داد: در مرحله نخست از ۲ هزار و  ۵۰۰ واحد، سهمیه شهرستان قاینات ۲۵۵ واحد است که ۱۰۵ واحد در قاین، ۷۰ واحد در خضری دشت بیاض و ۸۰ واحد در آرین شهری ساخته می‌شود. 

چهارم تیرماه امسال ۲۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور برای ساخت مسکن مددجویان به حساب کمیته امداد استان واریز شد. 

این اعتبار از محل تفاهم نامه‌ای که بین سازمان برنامه و بودجه کشور و کمیته امداد اواخر سال گذشته امضا شده بود، واریز شد که معادل آن را کمیته امداد نیز اعتبار اختصاص می‌دهد.

اسفندماه سال گذشته تفاهم نامه‌ای برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی بین این سازمان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امضا شد که ساخت پنج هزار واحد آن در تعهد کمیته امداد و پنج هزار واحد هم برعهده بنیاد مسکن قرار گرفت.

اجرای این طرح تحولی را در بخش عمرانی و ساخت و ساز در سراسر استان خراسان جنوبی ایجاد کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.