به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان در این پیام اظهار داشت: کشور عزیزمان ایران، با بهره‌مندی از فرهنگ کهن و غنی ایرانی ـ اسلامی و با حفظ سنت‌ها و ارزش‌های پسندیده انسانی- الهی، توانسته است الگوی مناسبی برای امت‌ها و ملت‌های آزادی‌خواه جهان باشد.

وی گفت: توجه به مقوله فرهنگ به‌ ویژه فرهنگ عمومی، در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره از ارکان جدی نظام اسلامی بوده و توجهات و فرمایشات متعدد امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، نشان‌دهنده عمق نگاه انقلاب اسلامی به مقوله فرهنگ عمومی است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: اهمیت فرهنگ و جایگاه آن در جامعه به حدی است که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، آن را «سایه‌ای از نبوت» و «کارخانه آدم‌سازی» قلمداد نموده و مقام معظم رهبری آن را به مثابه «اکسیژنی برای حیات اجتماعی» معرفی فرموده‌اند. 

وی بیان کرد: این ارزش‌گذاری های فاخر، تکلیف سنگینی بر دوش آحاد جامعه به ویژه مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی از جمله شورای فرهنگ عمومی قرار داده و آنها را مکلف می‌کند تا با هم افزایی و بسیج امکانات، در تحقق منویات مقام معظم رهبری گام‌هایی بلند بردارند و حرکتی رو به جلو را سرعت بخشند.

معتمدیان گفت: اینجانب فرارسیدن ۱۴ آبان روز «فرهنگ عمومی» را به مردم شریف استان خراسان جنوبی که در «علم و ادب و فرهنگ» زبانزد خاص و عام هستند، صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم؛ رجاء واثق دارم، همه نهادها و دستگاه‌های مسئول، در گسترش فرهنگ غنی اسلام و مبانی انسان ساز انقلاب اسلامی، تحت رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری توفیق یابند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.