ناصر خوش‌خبر روز دوشنبه در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان جنوبی افزود: اگر فرهنگ مصرف مردم درست شود، بخشی از کار پیشگیری از قاچاق کالا و ارز را دنبال کرده‌ایم.

وی بیان کرد: کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز زمانی تاثیرگذار خواهد بود که تمامی دستگاه‌های اجرایی کنار هم باشند و باید با هم‌افزایی اعضا، اهداف کمیسیون را در استان محقق کنیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: کمیسیون دارای کارگروه‌های زیرمجموعه است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد تشکیل کارگروه‌های مختلف در هفت ماه گذشته به نسبت کم بوده در حالیکه برخی کارگروه‌ها بیشترین تاثیر را می‌توانند داشته باشند.

وی بیان کرد: یکی از کارگروه‌هایی که بیشترین تاثیر را می‌تواند داشته باشد کارگروه فرهنگ و تبلیغات با مسئولیت صدا و سیما است که در زمینه فرهنگ‌سازی و آشنایی هرچه بیشتر مردم با کالای داخلی می‌تواند نقش ایفا کرده و مردم را به سمت شناخت و انتخاب صحیح کالا سوق دهد.

خوش‌خبر گفت: اگر این مهم به درستی انجام شود، کالای قاچاق خارجی و وارداتی که هیچ فرایندی را طی نکرده با نه عمومی مردم مواجه خواهد شد در حالیکه اکنون بحث استفاده از کالای خارجی در سطح کشور زیاد است.

وی یادآور شد: اگر از ظرفیت‌های فرهنگی درست استفاده کنیم اقدامات ما نیز ریشه دار خواهد بود چون در کشور دارای فرهنگ غنی هستیم و مردم نیز هر جا حضور داشته‌اند در راستای حمایت و ارتقای نظام بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: از اعضای کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کارگروه‌های زیرمجموعه انتظار داریم با دستور کار مشخص نسبت به برگزاری جلسات کارگروه‌ها اقدام کنند.

وی افزود: اعضای کارگروه‌های زیرمجموعه کمیسیون باید برنامه داشته و با هم‌افزایی برنامه‌ها را پیش برده و پیشنهاد داشته باشند.

خوش‌خبر ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی و کارگروه فرهنگ سوخت که بیشترین جلسات را برگزار کرده‌اند اظهار داشت: امید است سایر کارگروه‌ها نیز با قوت کار را ادامه دهند تا تولید کالای ایرانی در محیطی امن برای مصرف خانوار ایرانی رقم بخورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.