فرشید جعفری روز دوشنبه همزمان با ۱۳ آبان در آیین نمادین نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در دبیرستان دخترانه عفاف بیرجند افزود: باید از این طریق متوجه شویم اندیشه استکباری که امروز در آمریکا و اسرائیل خلاصه شده، چه جنایاتی را در تاریخ انجام داده است.

وی گفت: دانش‌آموزان باید با مطالعه زیاد اهداف و آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی را بشناسند و از جنایاتی که استکبار جهانی در سال‌های متمادی به جهان وارد کرده‌اند، آگاه شوند.

وی بیان کرد: مشکل ما اندیشه استکباری است اما با مردم هیچ جای دنیا دشمنی نداریم.

معاون پرورش و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اگر می‌گوییم مرگ بر آمریکا یعنی خود از از خلق و خوی استکباری دور می‌کنیم چون آمریکا انتظار دارد همه جهان خادم او باشند.

وی اظهار داشت: کلمه استکبار از ریشه کبر گرفته شده و به معنای گردن‌کشی است و مفهوم زشتی را در خود دارد که در قرآن مصادیق زیادی از استکبار وجود دارد مثل استکباری که ابلیس مقابل آدم انجام داد و حاضر نشد در مقابل او سجده کند.

وی گفت: گاهی ممکن است فردی از اعضای خانواده چون فرزند ارشد است انتظار داشته باشد که دیگر اعضای خانواده در خدمتش باشند و این نوعی حس استکباری است و باید تلاش شود با رفتار صحیح آن فرد از روحیات استکباری خود دست بردارد.

جعفری گفت: پیام ۱۳ آبان هم مقابله با استکبار است و وقتی ما شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم یعنی خود را از استکبار دور کرده و از این روحیه بد بیزاری می‌جوییم. 

همزمان با سراسر کشور زنگ استکبارستیزی در بیش از ۲ هزار و ۷۵۰ مدرسه شهری و روستایی خراسان جنوبی به صدا درآمد.

دانش‌آموزان همراه با سایر قشرهای مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز شرکت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.