محمدحسین عربشاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین راه های روستایی فندخت - بهمن آباد بخش شاسکوه و راه حاجی آباد - کویر همت آباد محل روستای حسین آباد مسدود شده است.
وی بیان کرد: بارندگی از صبح امروز به صورت پراکنده در شهرستان زیرکوه آغاز شد و میزان بارندگی تاکنون بیش از 25 میلیمتر گزارش شده است.
فرماندار زیرکوه در ارتباط با آبگرفتگی شدید بلوار امام رضا (ع) شهر حاجی آباد اظهار داشت: با توجه به شیب زمین در این منطقه و اینکه این بلوار مسیر روان آب است، سبب جمع آوری حجم زیادی از آب شده است.
وی گفت: براساس هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران، برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر و هدایت آب های سطحی از چند روز پیش تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی در آماده باش کامل قرار دارند.
عربشاهی یادآور شد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون میزان بارندگی ها در شهرستان 213 میلیمتر بوده که با بارندگی های پیش رو نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد چند برابری خواهیم بود.
وی درباره پیشگیری از خسارت های سیلاب و روان آب گفت: در این زمینه مردم شهرستان تاکنون مشارکت و همکاری خوبی داشته اند و امید است تا پایان بارندگی ها نیز هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.
فرماندار زیرکوه افزود: یک گله گوسفند که در منطقه بمرود زیرکوه در مسیر سیلاب گیر افتاده بود، از مسیر سیلاب عبور داده شد.
سامانه بارشی جدید که روز گذشته (شنبه) از سمت جنوب و غرب استان وارد خراسان جنوبی شد، تمامی شهرستان های استان را فرا گرفت ولی در مناطق شرقی و جنوبی شدت بیشتری دارد.
این سامانه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است و اوج بارندگی ها برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می شود.
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی قبل از آغاز بارندگی به حالت آماده باش کامل درآمدند که در 48 ساعت گذشته 250 گرفتار در سیلاب امداد رسانی شدند و هفت نفر از مرگ حتمی نجات یافتند.
تدوام بارش باران و جاری شدن روان آب و شدت آن از امروز (یکشنبه) در برخی مناطق استان موجب آبگرفتگی جاده ها، بالا آمدن آبنماها، مسدود شدن برخی راه ها و تعطیلی مدارس و مهدهای کودک در بعضی از مناطق شهری و روستایی استان شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.