به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان بیمه سلامت استان به مناسبت هفته بیمه سلامت افزود: تلاش شما در جهت مساله سلامت آحاد جامعه، آن هم در زمینه‌های معالجه و مقدمات آن و همچنین شیوه کمک‌هایی که به مردم می‌شود از جمله ارائه دارو، درمان و پزشک، در جای خود بسیار باارزش است.

وی گفت: سازمان‌هایی نیز در جهت خدمت‌رسانی تشکیل می‌شوند که اگر امور در دست افراد امین و دلسوز باشد، قطعا خیر و برکتش به جامعه خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سبک زندگی‌ها جز با سبک تفکر و عقیده پیش نمی‌آید خاطرنشان کرد: مشکلات امروز سبک زندگی‌ها به یک جامعه و یک کشور خلاصه نمی‌گردد بلکه مشکل جهانی است.

وی گفت: در شیوه زندگی قرون اخیر با همه تلاش‌ها و پیشرفت‌هایی که در بهداشت و درمان شده است اما سبک زندگی نامتعارفی که بشر در پیش گرفته، باعث شده تا بیماری‌های مختلف واگیر و غیرواگیر و بیماری‌های تن و روان تنی بلای جان انسان‌ها شود لذا اگر امکانات بهداشتی ۱۰ برابر نیز بشود، فایده ای ندارد زیرا بشر سلامتش را از دست داده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه باید جامعه و زمان خود را بشناسیم ادامه داد: بشر راه سلامتش را از دست داده و آنگاه می‌خواهد به دنبال سلامتی حرکت کند اما نمی‌تواند.

وی گفت: تمام زندگی و حیات و تمام دستگاه سخت‌افزار و نرم‌افزار هستی دارای قانون است لذا هر کجا و به هر کیفیتی، سبک زندگی‌مان از ریل قانون خارج شود، عوارض خروج از قانون مطابق آن به سراغمان می‌آید و این همان موضوعی است که بشر امروز گرفتار آن است.

وی افزود: به صورت نسبی پزشکان زحمت‌هایی می‌کشند، خدماتی ارائه می‌دهند و انواع و اقسام داروهای جدید کشف می‌شود که همه این موارد در جای خود، خوب است اما چون بشر از ریل اصلی خود خارج شده این موارد هرگز پاسخ نمی‌دهد، لذا هرقدر بیمارستان افتتاح کنیم باز هم جواب نمی‌دهد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه به عنوان یک انسان عاقل وقت آن رسیده است که در سبک زندگی خود تجدیدنظر کنیم گفت: متاسفانه نرخ کالاها رها و قیمت‌ها افسار گسیخته و تحت انواع و اقسام موضوعات، چند برابر می‌شود.

وی گفت: به صورت نسبی برخی از این لجام گسیختگی‌ها کنترل شده است اما اگر به عدل عمل شود اصلا ما چنین نرخ‌هایی نداریم که بعد گفته شود درصدی را دولت کمک می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اگر سبک زندگی در کلمه عدالت خلاصه شود، بدون این همه تشکیلات، به خیلی از اهدافمان می‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه کمتر عبادتی به اندازه خدمت به بندگان خدا ارزش دارد گفت: مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی می فرمایند که ”من ۵۰ سال در اسلام شناسی صاحبنظر بوده‌ام و به شما می‌گویم که در انواع و اقسام مسائل پس از انجام واجبات، هیچ عملی به پایه خدمت به بندگان خدا نمی‌رسد.”

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ارزش کار خود را بدانید افزود: امیدوارم در کار و توسعه‌ کار خود و همچنین در خدمت به محرومان موفق و پیروز باشید.

سوم آبان سالروز تاسیس قانون بیمه همگانی است و تا نهم آبان هفته بیمه سلامت نام دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.