حسین بارانی روز چهارشنبه در آیین افتتاح چهارمین همایش ملی باستان‌شناسی به میزبانی دانشگاه بیرجند افزود: از این تعداد ۲۵ مقاله در همایش به صورت سخنرانی و ۶۰ مقاله به صورت پوستر ارایه می‌شود و بقیه نیز در کتابچه‌ای به چاپ می‌رسد.

رئیس دانشکده هنر دانشگاه بیرجند ادامه داد: فراخوان مرتبط با این همایش از حدود هشت ماه پیش آغاز شد.

با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی همایش ملی باستان‌شناسی سال ۹۱ در دانشکده هنر دانشکده بیرجند راه‌اندازی شد، اظهار داشت: از جمله اهداف برگزاری این همایش تبادل نظر بین کارشناسان و صاحب‌نظران علم باستان‌شناسی در زمینه آخرین یافته‌های این حوزه است.

وی افزود: برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های مرتبط با باستان‌شناسی ز برنامه های مرتبط با این همایش دو روزه است.

رئیس دانشگاه بیرجند هم در این آیین گفت: سابقه پرافتخار فرهنگی و تمدنی بیرجند مسئولیت بسیار بزرگی را بر دوش آموزش عالی استان خراسان جنوبی گذاشته است و دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه مادر در این خطه باید برای گسترش فرهنگ تلاش کند.

احمد خامسان اظهار داشت: علاوه بر محصولات راهبردری زرشک و زعفران، مهمترین محصول دیگر بیرجند معلم و نیروی فرهنگی است.

وی یادآور شد: دانشگاه بیرجند وارث ویژگی فرهنگی پر افتخار این منطقه بوده چرا که بیرجند، قاینات و منطقه قهستان همواره به مؤلفه فرهنگ، تاریخ و تمدن پرسابقه خود افتخار می‌کند و اندیشمندان عدیده‌ای در این خطه پرورش یافته‌اند.

چهارمین همایش ملی باستان شناسی امروز (چهارشنبه) به میزبانی دانشگاه بیرجند با حضور پژوهشگران، اساتید و دانشجویان رشته باستان‌شناسی از سراسر کشور آغاز به‌کار کرد و به مدت دو روز در پنل‌های تخصصی، سخنرانی‌های عملی ارایه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.