سید مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی یکهزار طرح پرورش شتر در خراسان جنوبی افزود: با اجرای این طرح‌ها تحول خوبی در زمینه اشتغال استان ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای بین کمیته امداد و برنامه و بودجه، ۶ هزار واحد محرومان در سیستان و بلوچستان، پنج هزار واحد در استان کرمان و پنج هزار در خراسان جنوبی احداث می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: از سهمیه خراسان جنوبی ۸۰۰ واحد در مرحله فونداسیون است که امروز نیز عملیات اجرایی یکهزار و ۷۰۰ واحد دیگر در استان آغاز شد.

وی اظهار امیدواری کرد؛ تا پایان امسال ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تحویل مددجویان می‌شود و در صورت تامین بودجه مورد نیاز از سوی دولت مجموع پنج هزار واحد به اتمام می‌رسد.

بختیاری تصریح کرد: یکی از محرومیت‌های شهرستان نهبندان مقوله اشتغال است که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت اقدامات ارزشمند انجام داده است، کمیته امداد نیز در سطح استان پنج هزار اشتغال امسال‌ ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: تعهد کمیته پارسال ایجاد ۲ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در سطح استان خراسان جنوبی بود که ۱۰۰ درصد محقق شد و  امسال بخشی از پنج هزار اشتغال مربوط به شهرستان نهبندان است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: یکی از طرح‌های خوبی که با حمایت مسئولان خراسان جنوبی و کمیته امداد شروع شده اجرای یکهزار طرح پرورش شتر است که یکی از این طرح‌ها امروز آغاز شد و ۱۰ نفر شتر در آن پرورش داده می‌شود.

وی گفت: همچنین ۱۸۰ طرح پرورش شتر تاکنون در خراسان جنوبی به مرحله اجرا رسیده است و امید می‌رود در مدت ۲ تا سه سال آینده یکهزار طرح تعهد کمیته امداد واگذار شود.

بختیاری بیان کرد: در شهرستان نهبندان وجود خارها از لحاظ خوراک زمینه پرورش شتر را فراهم کرده است.

وی افزود: یکی از کارهای خوبی که در خراسان جنوبی به صورت ابتکاری و برای اولین بار در کشور انجام گرفت راه‌اندازی مرکز نیکوکاری رسانه‌یاران بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: برای طراحی این مرکز اصحاب رسانه به میدان آمدند که کمک خوبی به کشور و مردم است همچنین زمینه جذب خیران نیز فراهم می‌شود.

وی گفت: با همت خیران در ۶ ماه نخست امسال ۱۱ هزار بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان خراسان جنوبی زیر پوشش کمیته امداد توزیع شد که نشان می‌دهد ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان براساس تفاهم‌نامه سال گذشته سازمان برنامه و بودجه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان خراسان جنوبی ساخته می‌شود که سهم کمیته امداد و بنیاد مسکن هر کدام پنج هزار واحد است.

غبارروبی مزار شهید اله‌یار جابری از دیگر برنامه‌های امروز( پنجشنبه) سفر رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به شهرستان نهبندان بود.

۹۸۹۳* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.