سید مرتضی بختیاری روز چهارشنبه در آیین افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه‌ای کشور با عنوان «رسانه یاران خراسان جنوبی» با بیان اینکه کمیته امداد از این اقدام به خوبی استقبال می‌کند افزود: همه مسئولان باید پاسخگو باشند.

وی اظهار داشت: ۱۷۰ هزار شغل برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در سال جاری هدف‌گذاری شده است که تا پایان امسال باید محقق شود.

او گفت: طبق برنامه ششم توسعه برای مجموعه کمیته امداد و بهزیستی سالانه ایجاد ۱۰۰ هزار شغل تکلیف شده است که از این تعداد ۷۰ هزار شغل را کمیته امداد باید سالانه ایجاد کند و در سال ۹۶ این رقم به ۱۷۰ هزار و سال گذشته به ۱۴۸ هزار شغل رسید و در شورای عالی اشتغال نیز مورد تشویق واقع شد. 

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه تا پایان امسال در استان خراسان جنوبی پنج هزار اشتغال ایجاد می‌شود اظهار داشت: رسالت رسانه‌ها در مرکز نیکوکاری رسانه یاران این است که در پایان سال با راستی‌آزمایی میزان تحقق این اشتغال را دنبال کنند. 

وی گفت: اقدام ابتکاری خبرنگاران استان خراسان جنوبی در راه‌اندازی اولین مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خوب بوده و مطالبه‌گری رسانه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

بختیاری افزود: اصحاب رسانه و مطبوعات برای پدیده‌های اجتماعی به خوبی در این مرکز می‌توانند نقش ایفا کنند و رسالت اصحاب رسانه انتقال مشکلات و محرومیت‌ها به مسئولان است.

وی با اشاره به منشور اخلاقی مرکز تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی گفت: با این رسالت باید رسانه‌ها فریادگر باشند و مسائل و مشکلات را منتقل کنند. 

وی با تاکید بر شتاب بیشتر خدمت رسانی به مناطق محروم افزود: هماهنگی و وحدتی که بین مسئولان استان خراسان جنوبی و نهادهای انقلابی به وجود آمده است باعث شده رسیدگی به محرومان این استان بیشتر نمود پیدا کند. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در بازدید امروز از برخی روستاهای شهرستان درمیان که ضریب محرومیت آنها ۹ بوده، اقدامات خوبی انجام گرفته است. 
 
وی با اشاره به تفاهم‌نامه کمیته امداد با سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: در این تفاهم نامه برای استان سیستان و بلوچستان ۶ هزار واحد مسکونی و برای استان‌های خراسان جنوبی و کرمان هر کدام پنج هزار واحد مسکونی از سوی کمیته امداد ساخته می‌شود. 

بختیاری با بیان اینکه فردا (پنجشنبه) عملیات ساخت پنج هزار واحد مسکونی خراسان جنوبی کلنگ‌زنی خواهد شد افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی احداث و تکمیل شود که ۵۰ درصد هزینه‌ها را دولت و مابقی را خیران و کمیته امداد تامین خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه فلسفه ایجاد مراکز نیکوکاری با رویکرد مسجد محوری است گفت: برون سپاری یکی از برنامه‌های کمیته امداد بوده و مردمی کردن کمک به نیازمندان از مهمترین اهداف راه اندازی مراکز نیکوکاری است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۱ هزار بسته نوشت افزار بین دانش‌آموزان نیازمند خراسان جنوبی توزیع شده است.

رئیس کمیته امداد گفت: کمک‌های مردمی و خیرین امسال نسبت به سال گذشته رشد مطلوبی داشته است که می طلبد اقدامات انجام شده توسط رسانه‌ها به مردم منتقل شود.

وی بر ارتباط فرهنگی مرکز نیکوکاری رسانه یاران با مساجد تاکید کرد و گفت: امید است که این کار خیر در جامعه پزشکان و دانشگاهیان نیز انجام شود تا شاهد تحول در زمینه خدمت رسانی باشیم. 

نخستین مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه‌ای کشور با عنوان «رسانه یاران خراسان جنوبی» در نخستین روز سفر رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به این استان با حضور جمعی از مسئولان استان در بیرجند افتتاح شد.

ترویج سنت حسنه انفاق و نیکوکاری، کمک به فقرزدایی و رفع محرومیت، برون سپاری و توسعه خدمت رسانی به محرومان و تکریم آنها، توسعه مشارکت‌های مردمی، تعامل و ارتباط سازنده از جمله اهداف این مرکز تخصصی که با ابتکار و پیگیری جمعی از اصحاب رسانه خراسان جنوبی و حمایت مسئولان راه‌اندازی شد.

رئیس کمیته امداد در ادامه سفر ۲ روزه به خراسان جنوبی دیدار با مسئولان استان، شرکت در نشست‌های کاری و بازدید از مناطق مختلف استان را در برنامه دارد.

بختیاری امروز از چند روستای محروم شهرستان مرزی درمیان نیز بازدید کرد.

۹۸۹۳*۳۰۲۸
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.