سید مرتضی بختیاری عصر چهارشنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: مبنای انتخاب مدیریت‌ها از نظر مقام معظم رهبری خدمت به جامعه هدف با رعایت کرامت، تکریم و خدمتگزاری است و در حکم انتصاب بنده علاوه بر ماموریت‌های رئیس سابق، ۲ ماموریت جدید از جمله توانمندسازی و ایجاد درآمد ثابت برای محرومان ابلاغ شده است.

وی گفت: مستمری یک میلیون و ۵۰۰ هزار مددجو کمیته امداد به صورت الکترونیکی پرداخت می‌شود و به دنبال این هستیم که در راستای حرمت‌گذاری به محرومان، خدمات‌رسانی بدون هیچ واسطه انسانی باشد.

وی بیان کرد: بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی در مجموعه کمیته امداد به عنوان نهاد انقلابی کارهای بزرگی انجام شده‌است و امروز هم نیروهای ارزشی با تفکر انقلابی در مجموعه کمیته امداد وجود دارند که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قدم‌های خوبی در راستای برنامه‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برخواهیم داشت.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه در زمینه توانمندسازی مددجویان سه رکن اشتغال، مسکن و  فعالیت‌های فرهنگی را در دستور کار داریم افزود: باید اقدامات انجام شده دارای پیوست فرهنگی باشد و در راستای فعالیت‌های فرهنگی ماموریت جدیدی به معاونت فرهنگی کمیته امداد داده‌ایم.

وی گفت: در زمینه اشتغالزایی کمیته امداد خوب درخشیده و در ماده ۸۳ برنامه پنج ساله ششم ماموریتی که دولت و مجلس در زمینه اشتغالزایی تکلیف کردند این بود که سالانه باید ۱۰۰ هزار شغل توسط کمیته امداد و بهزیستی برای محرومان ایجاد شود.

بختیاری ادامه داد: با تلاش مجموعه کمیته امداد در سال ۱۳۹۶ بیش از ۱۷۰ هزار شغل و سال گذشته ۱۴۸ هزار شغل ایجاد شد و در شورای عالی اشتغال اعلام شد که کمیته امداد یک سوم اشتغال کشور را ایجاد کرده است.

وی گفت: در سال جاری ایجاد ۱۷۰ هزار شغل را برای کمیته امداد تعریف کردیم و امسال از محل‌های مختلف ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی در اختیار کمیته امداد است.

وی اضافه کرد: در خراسان جنوبی سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ شغل با پرداخت ۵۸ میلیارد تومان برای مددجویان ایجاد شد که در سال جاری سهمیه این استان را به پنج هزار شغل افزایش داده‌ایم و احتمال دارد در صورت تامین تسهیلات این رقم به هفت هزار شغل نیز افزایش یابد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: معتقدیم که کمیته امداد باید مردمی مدیریت شود و به این معنا نیست که دیگر به کمیته امداد بودجه داده نشود بلکه حکومت و حاکمیت نسبت به محرومان تکلیف دارند.

وی گفت: در هر زمینه‌ای که حضور مردم را داشته‌ایم، موفقیت شده‌ایم و در همین راستا مراکز نیکوکاری در مساجد با چند هدف شروع به‌کار کرد و این موضوع باعث شده تا جایگاه اصلی مسجد درخصوص رفع مشکلات مردم دوباره احیا شود.

وی به افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه‌ای کشور با عنوان «رسانه یاران خراسان جنوبی» اشاره کرد و افزود: اقدام ابتکاری خبرنگاران استان خراسان جنوبی در راه‌اندازی این مرکز نیکوکاری خوب بوده و مطالبه‌گری رسانه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

بختیاری گفت: از رسانه‌ها خواهش می‌کنم که فریاد محرومان را به گوش ما برسانند و هرکجا ما کوتاهی کردیم بر سر ما داد بزنید و از طرف محرومان مطالبه‌گری کنند اما یک اقدام هنرمندانه هم انجام دهند که ارتباط این مرکز نیکوکاری با مساجد قطع نشود.

وی ادامه داد: این اقدام ابتکاری اصحاب رسانه خراسان جنوبی الگویی برای رسانه‌های سایر استان‌ها خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تا سقف پنج میلیون تومان تسهیلات بدون کارمزد به مددجویان پرداخت می‌کند اضافه کرد: از ابتدای تاسیس صندوق تا پایان سال جاری ۸۵۰ میلیارد تومان به ۱۳۰ هزار نفر وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است و در خراسان جنوبی فردی پشت نوبت دریافت وام قرض‌الحسنه نداریم.

وی گفت: در خراسان جنوبی با تلاش خیرین، نوعروس پشت نوبت دریافت جهیزیه نداریم ولی در سطح کشور ۱۲ هزار نوعروس پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند.

بختیاری با بیان اینکه احداث ۱۶ هزار واحد مسکونی برای محرومان سه استان خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان در دستور کار است افزود: از این تعداد پنج هزار واحد در خراسان جنوبی، پنج هزار واحد در کرمان و ۶ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان باید احداث کنیم.

وی گفت: فردا با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان عملیات اجرایی پنج هزار واحد مسکونی برای محرومان این استان را آغاز خواهیم کرد و تا پایان سال جاری ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تکمیل خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز - چهارشنبه - وارد خراسان جنوبی شد.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.