مجید بیکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش‌بینی می‌شود با پرداخت این تسهیلات برای بیش از یک هزار نفر در شهرستان شغل ایجاد شود.

وی بیان کرد: این تسهیلات به صورت کامل تا پایان سال جاری پرداخت می‌شود و به هر نفر تا سقف ۴۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

بیکی، نرخ بیکاری نهبندان را ۱۶ درصد ذکر کرد و گفت: با اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شود نرخ بیکاری شهرستان به ۱۰ درصد کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در قالب اجرای طرح آسمان نیز بنیاد برکت در شهرستان اشتغالزایی می‌کند گفت: طرح آسمان بنیاد برکت در ۱۴ روستای شهرستان در حال اجراست و ۶ نفر تسهیل‌گر نیز مجری طرح‌های اشتغال بنیاد برکت هستند.

فرماندار نهبندان گفت: بنیاد برکت در قالب اجرای این طرح ۲۰ صندوق خرد روستایی راه‌اندازی کرده که تاکنون مردم در این صندوق‌ها ۳۳۵ میلیون تومان سرمایه‌گذاری کردند که ۲ برابر مبلغ جمع آوری شده در هر صندوق توسط بنیاد برکت به صندوق‌ها تزریق می‌شود.

بیکی افزود: اجرای طرح‌های مشارکتی بنیاد برکت نیز در شهرستان در دستور کار قرار دارد که با سفر مسئولان بنیاد برکت به شهرستان این طرح‌ها بررسی خواهد شد.

وی عنوان کرد: حضور و مشارکت بنیاد برکت فضای مناسبی را در شهرستان برای ایجاد مشاغل خانگی و خرد به وجود آورده است که با توجه به شرایط منطقه و لزوم سرمایه‌گذاری بیشتر این آمادگی برای همکاری وجود دارد.

نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند قرار دارد.

۷۵۵۶* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.