همایش شیرخوارگان حسینی توسط مجمع جهانی حضرت علی اصغر امسال در ۶ هزار و ۵۰۰ نقطه کشور و ۴۵ کشور خارجی به صورت همزمان و با دستورالعمل یکسان برگزار شد.

استاد حوزه و کارشناس مسایل دینی در همایشی که به این منظور در حسینیه جماران بیرجند مرکز خراسان جنوبی برگزار شد گفت: ندای حل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) فرا زمانی است و فقط مربوط به زمان امام حسین (ع) نمی‌شود.

حجت‌الاسلام شهاب امانتچی افزود: امام حسین (ع) در کربلا در اوج بلا و مصیبت می‌گوید «آیا کسی هست مرا یاری کند» اما بعد ۱۴۰۰ سال امروز هم باید پیام سیدالشهدا را بفهمیم و به آن عمل کنیم و به این ندا لبیک بگوییم.

وی ادامه داد: چندین هزار نامه برای سیدالشهدا ارسال شد اما وقتی این ندا بر آمد یک نفر پشتیبان نبود و این مهم نشان از عدم خودسازی مردم در آن زمان است.

حجت الاسلام امانتچی اظهار داشت: یاری سیدالشهدا یعنی یاری دین خدا، امام حسین (ع ) شخصا نیازمند یاری نبود بلکه می‌خواست مردم با یاری دین خدا عاقبت به خیر شوند.

کارشناس مسایل دینی یادآور شد: امروز اگر به عزاداری سید و سالار شهیدان آمدیم باید هدفمند باشد، هدف فقط روزه خواندن و سخنرانی نیست بلکه درک ندای سیدالشهدا و نصرت امام حسین(ع) است.

وی گفت: نصرت امام حسین(ع) سبب عاقبت به خیری می‌شود همانگونه که یارانش در عاشورا با نثار جانشان عاقبت به خیر شدند.

حجت الاسلام امانتچی تصریح کرد: امروز هم دست امام زمانمان برای یاری دراز است و این یاری هم در صورت اجابت زمینه ساز هدایت و عاقبت به خیری خودمان خواهد شد.

وی ادامه داد: شهید حججی‌هایی که امام زمانشان را یاری کردند جاودانه شدند زیرا در راستای یاری ولایت خدا جان به جان آفرین تسلیم کردند.

حجت الاسلام امانتچی گفت: قدم اول برای نصرت دین خدا ساختن نفس است و شهید حججی قبل از جهاد، خودسازی کرد، با نفس جنگید و عاقبت به خیر شد.

وی خطاب به مادرانی که قصد دارند فرزندانی برای سربازی امام زمان(عج) تربیت کنند توصیه کرد: برای گذاشتن لقمه حلال سر سفره فرزندانتان تلاش کنید زیرا در آینده کودکانتان تاثیر می‌گذارد.

سال گذشته ۴۵ هزار نفر در همایش شیرخوارگان حسینی خراسان جنوبی شرکت کردند که ۲۰ هزار نفر در مرکز استان حضور یافتند.

۳۲۱۵* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.