حجت‌الاسلام عباس ایزدی روز پنجشنبه درهمایش شمیم حسینی که در راستای مساعدت به مساجد و هیئات‌های مذهبی با اجرای نیت واقفین برگزار شد اظهار داشت: مسئله وقف یک ارتباط عمیق و کهن با عاشورای حسینی دارد و تعداد زیادی از موقوفات‌در کشور به برگزاری عزاداری حسینی و اربعین حسینی ارتباط دارند.

وی افزود:‌ قداست وقف به عزاداری امام حسین (ع) است و این حجم موقوفات کشور با هدایت روحانیت وقت و به هدف زنده نگهداشتن دین با برافراشته شدن پرچم عاشورا و عزای این امام همام است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه حضرت امام حسین (ع) زمین کربلا را خریدند و وقف زائران کربلا کردند، تاکید کرد: در بیجار، بیشترین موقوفات به روضه خوانی حضرت سیدالشهدا  و پذیرایی از زائران اربعین حسینی است.

او تاکید کرد: در راستای اجرای نیت واقفین، برنامه های بصیریت عاشورایی، مراسم شیرخواران حسینی، اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا، حمایت از برگزاری مراسمات مذهبی حسینی و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در شهرستان برگزار می شود.

حجت الاسلام ایزدی گفت: از محل موقوفات با اجرای نیت واقفین حدود ۵۰ هیات مذهبی و  ۲۰ مسجد شهرستان با اهداء حواله های ۲ تا ۱۰ میلیون ریالی بر اساس نیاز حمایت مالی و مادی میشوند.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

۹۹۴۳ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.