امام جمعه امام حسن  دیلم روز پنجشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ در حسینیه سیدالشهدای  این بخش گفت: ایام محرم  کلاس درسی برای انتقال فرهنگ عاشورا و حماسه کربلا به نسل حاضر باشد و هیات های مذهبی در این زمینه تلاش و همت مضاعف کنند.

حجت الاسلام سید محمد موسوی افزود: نسل امروز تشنه معنویت است و هیات ها و آیین های مذهبی باید به پایگاه آموزشی و تربیتی برای نسل کنونی جامعه تبدیل شوند.

وی گفت: مسئولان هیات ها در روستاها  با همکاری روحانیون  در اصلاح امورات مردم پیشگام و برنامه ریزی داشته باشند.

موسوی بیان کرد: اهمیت و قداست ماه محرم در جامعه به گونه ای است که از دیرباز خود مردم به صورت خودجوش در محافل و مجالس عزاداری حضور و  ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان ابراز می‌دارند.

بخشدار امام حسن گفت:  انقلاب اسلامی ایران با تاسی از قیام عاشورا و عزاداری های  محرم و با پیروی از رهنمودهای امام راحل به پیروزی رسید و در این برهه نیز  ملت با رهبری مقام عظمای ولایت در برابر تمام کینه توزی های دشمنان ایستادگی و مقاومت کرده است.

کریم خلیفه لیراوی افزود: آداب ،رسوم و آئین های ویژه محرم همه ساله با شور وشعف خاصی در این منطقه برگزار و هیات های مذهبی  در برپایی عزاداری های سیدالشهدا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

  وی گفت: سوگواری های  امام حسین (ع) موجب تقویت روحیه  بین آحاد جامعه شده و بردباری مردم را  در برابر مصائب و مشکلات افزایش می‌دهد.

خلیفه لیراوی اظهار داشت:   وحدت، همدلی و همبستگی اجتماعی در عزاداری های سیدالشهدا ازجمله شاخصه هایی است که به برکت  ایام محرم تقویت می‌شود.

بخشدار امام حسن گفت: حضور نسل های مختلف و فعالیت در مراسم های ماه محرم نقش مهمی در ارتباط موثر و متقابل بین آنان و انتقال فرهنگ عاشورایی دارد.

وی ایام محرم را فرصتی برای نمایش توانمندی های فرهنگی و هنری شیعه دانست و افزود:  سرآمد این امر پیاده روی اربعین حسینی توسط عاشقان اباعبدالله الحسین ( ع )  از سراسر نقاط جهان است.

۶۱۶۴/۷۲۱۵/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.