حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی روز شنبه در آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهید بصیری پور در منطقه مهرشهر بیرجند افزود: گنجایش این کتابخانه ۳۰ هزار بوده ولی ۶ هزار کتاب موجود است که در این کتابخانه قسمتی به عنوان بخش ایثار و شهادت تشکیل و کتاب‌هایی که در تهران داریم هرچه زودتر مستقر شود. 

وی اظهار داشت: خوشحالم امروز در جمع مردم فرهیخته، مذهبی و شجاع در بخشی از دیار ثامن الحجج (ع) حضور پیدا کرده‌ام و از نزدیک با خانواده معظم شهدا و جانبازان دیدار می‌کنم به خصوص که یک مرکز فرهنگی به نام شهید مدافع حرم افتتاح می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به اینکه در آستانه ماه محرم هستیم، مهمترین درس این ماه ایثار و شهادت است. 

وی افزود: ایجاد کتابخانه به یقین برای تنویر افکار عمومی و رشد فکر جامعه است و جامعه‌ای که با کتاب و کتابخوانی رشد کند دشمن هر توطئه‌ای را برای آن جامعه به کار ببرد، موفق نخواهد بود.

شهیدی ضمن تحسین راه‌اندازی ۷۷ کتابخانه در سطح شهر بیرجند اظهار داشت: به گفته معاون سیاسی استاندار برنامه استان این است که همه حواشی شهر از امکانات خوب فرهنگی، اقتصادی و غیره استفاده کنند. 

وی بیان کرد. افتتاح کتابخانه در مهرشهر با جمعیت ۲۵ هزار نفر لازم و قابل تقدیر است. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه ۲ هزار شهید و چهار هزار جانباز از خراسان جنوبی تقدیم انقلاب و نظام شده است افزود: در این کتابخانه که به نام شهید است قسمتی با کتاب‌های مربوط به شهادت و ایثار تجهیز شود. 

وی گفت: کتابخانه‌ سازی با ارزش است اما خانواده‌ها باید فرزندان را به کتابخوانی عادت بدهند.

حجت الاسلام شهیدی گفت: باید کتابخانه‌ها با مطالعات، مسابقات و روش‌های جدید فرزندان را با کتاب و فرهنگ کتابخوانی آشنا کنند تا شاهد اجتماع فرزندان این مرز و بوم در کتابخانه‌ها باشیم.

وی با اشاره به هزینه کرد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در کتابخانه‌ شهید بصیری پور افزود: علاوه بر کتاب‌هایی که اهدا می‌شود یکصد میلیون تومان هم برای هزینه‌های باقی مانده کمک می‌کنیم. 

شهید مرتضی بصیری پور اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی فروردین سال گذشته در سوریه به شهادت رسید.

معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (شنبه) به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت وارد خراسان جنوبی شد و افتتاح کتابخانه شهید بصیری پور و ساختمان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از مهمترین برنامه‌های سفر یک روزه وی است.

۹۸۹۳*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.