به گزارش ایرنا، علی کاظمی روز سه‌شنبه و در آستانه روز معلم /12 اردیبهشت/ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع این تعداد شهید فرهنگی پنج نفر نیز جزء شهدای نهضت سوادآموزی محسوب می‌شوند.
وی با اشاره به چاپ زندگی‌نامه شهدای فرهنگی استان، افزود: کتاب «مردان آفتاب» که روایتگر زندگی‌نامه شهدای فرهنگی است در سال 1387 توسط بنیاد شهید استان منتشر و در 389 صفحه به چاپ رسیده است.
کاظمی خاطرنشان کرد: برگزاری اردوی یک‌روزه ویژه همسران جانبازان بالای 40 درصد، نصب بنر بر سردرب اداره های بنیاد شهید، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی، دیدار مدیران کل از خانواده‌های شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان، مساعدت جهت برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در شهرستان‌ها، حضور در مراسم غبارروبی و گلباران مزار شهدا و استفاده از محتوای وصیت‌نامه‌ها و آثار شهدا در سایت‌ها و شبکه‌های داخلی از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در گرامیداشت هفته معلم است.
مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان تصریح کرد: فرهنگیان با آشنا کردن دانش‌آموزان با شهدا و تربیت نسلی شهیدپرور، گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت در جامعه برمی‌دارند که حاصل آن، تقدیم 3 هزار شهید والامقام، 7 هزار جانباز و 589 آزاده سرافراز زنجانی در دفاع از انقلاب اسلامی است.
این مسئول ضمن گرامیداشت روز کار و کارگر، گفت:‌ قشر کارگر از ابتدای انقلاب، گوش به فرمان امام راحل و در خط مقدم دفاع از کشور بودند و استان زنجان 212 شهید نیز از قشر کارگری تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
وی افزود: ویژه‌برنامه‌هایی به مناسبت بزرگداشت روز کار و کارگر و هفته عقیدتی- سیاسی با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه در استان برگزار خواهد شد.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.