سید محمود هاشمی روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری همزمان گازرسانی به ۱۴ روستا و ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی شهرستان بیرجند اضافه کرد: ابتدای دولت یازدهم ۱۸ درصد روستاهای استان گازدار یا عملیات اجرایی گازرسانی آن در حال انجام بود که اکنون به ۸۳ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: همچنین در آغاز دولت یازدهم ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی خراسان جنوبی گازرسانی شده بود که اکنون به یک هزار و هفت واحد افزایش یافته است.

وی با اشاره به شعار هر روز گازرسانی به یک روستا و یک واحد صنعتی در این استان اظهار داشت: دولت توجه ویژه‌ای به استان‌ها و شهرستان‌های کم برخوردار، کمتر توسعه یافته و مرزی داشته است.

طرح گازرسانی به ۱۴ روستا و ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی شهرستان بیرجند در چهارمین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: برای گازرسانی به ۱۴ روستای شهرستان بیرجند ۴۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و ۵۸۴ خانوار از مزایای آن برخوردار شدند.

وی افزود: همچنین برای گازرسانی به این روستاها ۵۱ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، ۲ ایستگاه تقلیل فشار و ۵۳۰ علمک گاز نصب و اجرا شده است.

هاشمی بیان کرد: برای بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به ۱۶ واحد صنعتی و تولیدی شهرستان بیرجند نیز ۲۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی اجرای ۲۶ کیلومتر خط تغذیه و شبکه توزیع، احداث سه ایستگاه اندازه‌گیری و نصب ۱۳ انشعاب گاز را از دیگر اقدامات انجام شده برای این پروژه عنوان کرد.

محمدصادق معتمدیان روز سه شنبه با همراهی معاون عمرانی استاندار، فرماندار بیرجند و جمعی از مسئولان استان و شهرستان یک ایستگاه تقلیل فشار را نیز در این شهرستان افتتاح کرد.

یک هزار و ۱۹ طرح عمرانی و زیربنایی در استان خراسان جنوبی با اعتبار هشت هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد ۹۸۰ طرح با اعتبار چهار هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

همچنین عملیات اجرایی ۳۹ طرح با پیش بینی اعتبار سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در این استان مرزی آغاز می‌شود.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بیرجند مرکز آن است.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.