محمدرضا فخر روز سه‌شنبه در نشست شورای توسعه و فرهنگ ایثار و شهادت استان خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد افزود: با توجه به دستور استاندار خراسان جنوبی در دیدار با خانواده شهید کاوه در ارتباط با برگزاری یادواره، مراتب در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم یادواره‌ای در خور شهید برگزار شود.

وی گفت: خراسان جنوبی دارای ۳۴ شهید در عملیات کربلای دو است که هفت نفر از این شهیدان جزو سرداران شهید هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار داشت: استان خراسان رضوی از سال ۶۶ به طور مستمر یادواره شهید کاوه را برگزار کرده است و امیدواریم از تجربیات عوامل برگزار کننده بهترین بهره‌برداری شود.

وی تهیه بروشور با عنوان تصاویر شهدا، رونمایی از کتاب‌های تازه به چاپ رسیده، حضور در فضای‌ مجازی و استفاده از رسانه، نامگذاری میادین، بازخوانی عملیات کربلای دو توسط رزمندگان و برپایی نمایشگاه عکس با عنوان مجاهد کردستان را از مهمترین پیشنهادات برگزاری این یادواره ذکر کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی هم با بیان اینکه ایثار و شهادت مانند سکه ای دو رو است گفت: طبق آیات و روایات این دو لازم و ملزوم همدیگر هستند و انسان بدون لطف خداوند نمی‌تواند به شهادت برسد.

حجت الاسلام محمدتقی عزیزی بیان کرد: انسانی که طالب فداکاری نباشد به مقام شهادت نمی‌رسد و اینکه عده‌ای چندبار در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کردند و عده‌ای بی‌تفاوت بودند، برگرفته از این مهم است.

وی ادامه داد: شهدا به صورت اختیاری به جبهه حق علیه باطل رفتند که این مهم در وصیت نامه‌های شهدا به خوبی پیداست و وظیفه دستگاه‌های فرهنگی را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دوچندان می کند.

سردار شهید محمود کاوه یکم خرداد ۱۳۴۰ در روستای بیهود از توابع شهرستان قاینات به دنیا آمد و ۱۱ شهریور ۱۳۶۵ در عملیات کربلای دو در منطقه حاج عمران عراق به شهادت رسید.

همچنین بنابر اعلام استاندار خراسان جنوبی در این نشست با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته فرودگاه بیرجند ۱۲ شهریور امسال به فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند تغییر نام می‌دهد.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.