محمد قادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جذب دانشجو خارجی اثرات مثبتی در توسعه علمی و فرهنگی جامعه و دانشگاه دارد اما اگر خدمت‌رسانی به درستی به این قشر ارائه نشود اثرات منفی خود را دارد.

وی ادامه داد: امروز در همه کشورهای پیشرفته جذب دانشجو نخبه و ارائه خدمت مناسب به آنها از اولویت‌های آن کشورهاست.

عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند گفت: پیشرفت بسیاری از کشورهای توسعه یافته به نوعی منوط به استفاده از ظرفیت دانشجویان نخبه است و بهره گیری از فرهنگ‌های مختلف می تواند موجب صدور فرهنگ ما بشود.

وی یادآور شد: اگر نتوانیم خدمت درست ارائه کنیم و آموزش و پژوهش به درستی منتقل نشود، ممکن است نتایج منفی برای ما داشته باشد.

قادری افزود: جذب دانشجو خارجی موجب آشنایی با فرهنگ‌های مختلف شده و به لحاظ اقصادی هم برای کشور اثرات مثبت دارد.

وی اظهار داشت: معاونت فرهنگی دانشگاه بیرجند برای همه دانشجویانی که وارد دانشگاه می شوند، برنامه‌های مختلف فرهنگی را پیش‌بینی کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند گفت: برگزاری تورهای دانشگاه‌ گردی و بیرجند گردی به منظور آشنایی دانشجویان خارجی با بخش‌های مختلف و قدمت دیرین شهر بیرجند از برنامه های دانشگاه است.

وی اضافه کرد: بسته‌های فرهنگی ویژه معرفی دانشگاه به دانشجویان خارجی هم آماده شده است و در این بسته‌ها علاوه بر معرفی دانشگاه، شهر بیرجند و موقعیت خراسان جنوبی را هم معرفی کرده ایم.

۷۵۵۹* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.