حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی یکشنبه شب در مراسم پایانی سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: دشمن می خواهد بگوید دانشگاهها محیط تسلیم فرهنگ غرب هستند و این فرهنگ را پذیرفته اند اما پژوهشهای صورت گرفته و فعالیتهای قرآنی در دانشگاههای ایران نشان می دهد دانشجویان ما افرادی معتقد و متدین هستند.
وی ادامه داد: فعالیتهای قرآنی باید توسعه بنیادین داشته باشد لذا اقدامات انجام شده و اینگونه جشنواره ها باید آسیب شناسی شوند و اگر بازتعریفی لازم است صورت گیرد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: شرکت دانشجویان در این جشنواره مسئولیت سنگینی بر دوش متولیان فرهنگی آموزش عالی قرار می دهد. امیدواریم جشنوراه قرآن و عترت دانشجویان در دوره های بعدی با روشهای نوین و بدیع همراه باشد.

* گسترش فعالیتهای قرآنی دغدغه وزارت علوم
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم گفت: گسترش فعالیت دانشجویان در امور قرآنی از دغدغه های مهم و در دست پیگیری این وزارتخانه است.
غلامرضا غفاری افزود: 'گفتمانسازی قرآن در دانشگاهها، رشد و ترویج فضایل قرآنی و دینی' دغدغه قرآن دوستان و همه کسانی است که نسبت به امور دینی و فرهنگی توجه دارند.
وی ادامه داد: فعالیتهای قرآنی و دینی جوهره اصلی فعالیت افزون بر 70 درصد از مجموع چهار هزار کانون فرهنگی دانشجویان کشور را تشکیل می دهد. به لحاظ رفتاری و عملی و در سبک زندگی نیز عمل به قرآن باید نمود داشته باشد. تمسک به قرآن و آموزه های دینی و اخلاقی برای فضای امروز جامعه و دانشگاهها ضرورتی حیاتی است.
معاون وزیر علوم گفت: با توجه به تنوع نیروهای فکری و رشته های گوناگون دانشگاهی ظرفیت قابل توجهی برای امور قرآنی در سطح دانشگاههای کشور وجود دارد.
وی همچنین به جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان اشاره و بیان کرد: این رویداد از بادوام ترین، مهمترین، پرمخاطب ترین و متنوع ترین رویدادهای فرهنگی است.
سی و سومین جشنواره ملی قرآن وعترت دانشجویان سراسر کشور با حضور هزار و 171 دانشجو و اثر از تمامی دانشگاههای کشور به مدت دو روز در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. در پایان این جشنواره 120 دانشجوی برگزیده فعالیتهای قرآنی معرفی و تقدیر شدند. 48 نفر از این تعداد در رشته های پژوهشی، ادبی و هنری و بقیه نیز در بخش آوایی و معارفی مورد تقدیر قرار گرفتند.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.