محمدرضا امیرحسنخانی عصر شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی افزود: با حضور استاندار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی با همکاری و مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی تسهیل و رفع شده است.

وی بیان کرد: فرمانداران شهرستان‌ها نیز با حضور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از نزدیک مشکلات تولیدکنندگان را بشنوند و نسبت به پیگیری و رفع آن اقدام کنند.

نماینده مردم چهار شهرستان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر این کار در شهرستان‌ها تسری یابد خیلی از مشکلات رفع خواهد شد البته قبل از جذب سرمایه گذار باید اشتغال موجود را حفظ کنیم.

وی گفت: در ارتباط با جذب سرمایه‌گذار در استان طرح تهیه نقشه سرمایه‌گذاری اقدام بسیار پسندیده‌ای است و کار سرمایه گذار را تسهیل خواهد کرد.

امیرحسنخانی یادآور شد: در شهرستان‌ها برخی پروژه‌های ورزشی با مبالغ و اعتبار پایین قابل تکمیل است که در این زمینه می‌توان از ظرفیت خیرین بهره‌مند شد و جایشان در استان خالی است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: جذب سرمایه‌گذار در استان به ویژه شهرستان نهبندان سخت است چون زیرساخت‌ها فراهم نیست.

نظر افضلی افزود: اگر فرد سرمایه گذار که وارد استان می‌شود سرگردان هم باشد کار جذب سخت‌تر خواهد شد لذا تهیه نقشه سرمایه‌گذاری از ضروریات استان است.

در این نشست فرمانداران موظف شدند از شهرک‌های صنعتی بازدید کنند و مشکلات را رصد و مورد پیگیری قرار دهند.

فرماندار قاینات هم گفت: مردم تمایلی به استقرار در شهرک‌های صنعتی ندارند که از عمده دلایل آن گران بودن قیمت اراضی است.

محمد کریمی ادامه داد: همچنین تمایل عامه مردم این است که از اراضی شخصی استفاده نکنند زیرا اگر از زمین خود استفاده کنند باید ۸۰ درصد قیمت روز زمین را برای تغییر کاربری پرداخت کنند و اگر این موارد حل شود مهمترین مشوق‌ برای سرمایه گذاری خواهد بود.

وی بیان کرد: ۱۰ سال است همه زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی دوم قاین فراهم شده اما یک واحد مستقر نشده است در حالیکه ظرفیت خوبی برای شهرک صنعتی دوم قاین به دلیل دارا بودن برق برای نیروگاه مورد استفاده قرار گیرد.

فرماندار قاینات اظهار داشت: جمعیت جوان این شهرستان ۳۵ هزار نفر است و تعهد سفر استان را داریم از طرفی پیگیری شده و وزارت ورزش برای تامین اعتبار خانه جوان قول مساعد داده است اما منوط به اینکه پروژه آغاز شود.

وی گفت: یک هزار مترمربع زمین برای احداث خانه جوان در شهرستان قاینات اختصاص یافته است که درخواست داریم اعتباری از محل ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده به این پروژه نیز اختصاص یابد.

پروژه‌هایی که در سفر معاون پارلمانی رئیس جمهوی به استان پیش بینی و موافقت شد، معادل ۱۴ میلیارد تومان اعتبار بود که در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه تامین اعتبار خواهد شد.

احیا و مرمت قنوات، تامین و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی، خرید تانکر آبرسانی، تکمیل شبکه‌های دیجیتال صدا و سیما، پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی و نوسازی ۷۰ کلاس درس از جمله این پروژه‌هاست.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.