غلامرضا کاتب روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از موانع اصلی افزایش اشتغال و اجرای طرح های عمرانی نیمه تمام در کشور افزایش غیرقابل انکار بودجه جاری است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 95 درصد بودجه کشور صرف مسایل جاری و دستمزد کارمندان می شود که این امر زمینه کاهش اشتغال در بخش های مختلف اقتصادی را فراهم کرده است.
رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت دوازدهم اکنون به دلیل استخدام های خارج از عرف دولت های گذشته توانایی حرکت ندارد و با کاهش نیروی انسانی در بدنه دستگاه های اجرایی کشور می توان دولت را به چابک سازی هدایت کرد.
کاتب تصریح کرد: اولویت مجلس شورای اسلامی در تصویب لایحه بودجه 98 کاهش مشکلات معیشتی و ایجاد اشتغال است که امیدواریم با هم افزایی نمایندگان مجلس و تلاش دولت این طرح ها به معنی واقعی در سال آینده در کشور اجرایی شود.
وی اضافه کرد: بیکاری در کشور یک آسیب جدی است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کنار دولتمردان برای رفع آن تلاش می کنند.
رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: ریشه کنی فقر مطلق یکی از برنامه های دولت دوازدهم در کشور برای سال جاری بوده است که به دلیل تحریم های استکبار جهانی این طرح مهم تاکنون ناقص اجرا شده است.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری چهارم دی ماه با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه 1398 را با سقف 17 میلیون و 32 هزار و 332 میلیارد و 270 میلیون ریال تقدیم کرد.
بر این اساس منابع بودجه عمومی دولت چهار میلیون و 77 هزار و 137 میلیارد و یک میلیون ریال و درآمد اختصاصی وزارتخانه ها و موسسه های دولتی 709 هزار و 126 میلیارد و 827 میلیون ریال است.
بودجه شرکت های دولتی، بانک ها و موسسه های انتفاعی وابسته به دولت از نظر درآمدها نیز 12 میلیون و 747 هزار و 545 میلیارد و 475 میلیون ریال و از لحاظ هزینه ها و سایر پرداخت ها، همین میزان است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.