علی حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خانواده که در زیرزمینی یک آپارتمان ساکن بودند با ریختن اسید به داخل چاه فاضلاب، شرایط اسیدی بودن گاز متان و سایر گازهای کشنده را افزایش دادند.

وی بیان کرد: از آنجاییکه چاه فاضلاب تخلیه بوده است اسید کمک کرده حجم گازها افزایش یابد و محیط به شدت آلوده شود و منجر به فوت این اعضای خانواده شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند اظهار داشت: در این حادثه پنج نفر از کارکنان آتشنشانی بیرجند نیز دچار گازگرفتگی شدند که اکنون مرخص شدند.

وی با بیان اینکه یکی از اعضای خانواده که در حالت کما قرار دارد در بخش ICU بیمارستان بستری است ادامه داد: برای باز کردن چاه فاضلاب ریختن اسید به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

حسینی همچنین توصیه کرد: ریختن اسید علاوه بر بوی بد خطرات زیادی نیز به همراه دارد و گاها منجر به فوت افراد می‌شود.

وی تاکید کرد: در این حادثه بخاطر تخلیه چاه در روزهای اخیر و ریختن نوعی ماده اسیدی که در دست آزمایش است، شرایط تولید حجم زیادی از گاز H۲S ( سولفید هیدروژن)، متان، آمونیاک و سایر گازهای سمی و کشنده مهیا شده بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند اضافه کرد: با توجه به حضور به موقع نیروهای امدادی در محل، از انفجار گاز پیشگیری شد در غیراینصورت با اتفاق بسیار وسیع‌تری مواجه بودیم.

وی یادآور شد: در بررسی‌های اولیه گازسنج مشخص شد میزان گاز محیط مذکور ۸.۵ برابر حجم مجاز بوده است.

حسینی تاکید کرد: شهروندان سعی کنند در مکان‌هایی که به شبکه فاضلاب متصل است حتی‌المقدور از چاه‌های خانگی جذبی استفاده نکنند و به شبکه فاضلاب متصل شوند.

وی با بیان اینکه منزل مسکونی مذکور دارای چاه جذبی خانگی بوده است یادآور شد: به شهروندان توصیه می‌شود از ریختن هرگونه ماده اسیدی و مشابه که برای باز شدن لوله‌ها استفاده می‌شود بدون مشورت از افراد و مراجع ذیصلاح خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید از ترکیب مواد شوینده و اسیدها در جرم‌گیری و نظافت استفاده کرد، گفت: همچنین شهروندان در صورت وقوع حادثه، قبل از اطمینان کامل از میزان گاز موجود در محل حادثه از ورود به محیط خودداری و مراتب را فوری به عوامل امدادی انعکاس دهند.

این حادثه که جمعه شب گذشته در یک واحد مسکونی خیابان ظفر بیرجند روی داد ساعت ۲۱:۷ دقیقه به آتش نشانی گزارش شد، در این حادثه پدر، مادر و پسر نوجوان یک خانواده فوت کردند.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.