سید جلال ملکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ساعت 9 و 42 دقیقه صبح امروز در تماس تلفنی با سامانه 125 تهران مسمومیت یک خانواده 2 نفره در خیابان ولنجک گزارش شد.
وی عنوان کرد: ماموران آتش نشانی پس از حضور در محل حادثه با مرگ مردی 60 ساله و کاهش سطح هوشیاری فرزند وی بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن مواجهه شدند و اقدامات درمانی اولیه را انجام دادند.
وی علت این حادثه را نشت گاز پیک نیک اعلام کرد و گفت: این حادثه در اتاقکی در پشت بام ساختمانی پنج طبقه رخ داد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه کرد: این پدر و پسردر نیمه شب متوجه نشت گاز شده و پیک نیک را خاموش می کنند ولی به علت نبود خروجی هوا در اتاقک و نشت دوباره گاز، حادثه تکرار می شود.
وی برلزوم رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسائل گازسوز ازسوی مشترکان تاکید کرد و یادآور شد: شهروندان باید قبل از نصب وسائل گازسوز (بخاری)، از باز بودن مسیر دودکش و منافذ اتاق اطمینان حاصل نمایند.
ملکی استفاده از کلاهک به شکل H روی دودکش ها و استفاده از شیلنگ استاندارد و رعایت اندازه یک تا یک و نیم متری آن و نیز استفاده نکردن از دودکش مشترک را از مهمترین اصول در استفاده از وسائل گازسوز (بخاری) برشمرد و اضافه کرد: مشترکان نباید به هیچ وجه از لوله های آلومینیومی و بخاری های فاقد دودکش استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن که اغلب در فصل سرما روی می دهد به عنوان مرگ خاموش یاد می کنند که باعث اختلال در سیستم عصبی و تنفسی می شود.
خبرنگار: امین کمالی فر ** انتشار: روح اله صائب
تهرام/7247/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.