محمدجواد فلاحی عصر چهارشنبه در دیدار با اصحاب رسانه شهرستان طبس افزود: باید بپذیریم نظام ما متشکل از نیروهای مختلف با نگاه‌های مختلف است اما همه ما اشتراکات بسیار زیادی داریم. 

وی گفت: کار خبرنگاری از هر نظر سنگین است و اعتقاد دارم خبرنگاران در شرایط فعلی جامعه، فرماندهان ما در جنگ نرمی هستند که دشمنان علیه نظام اسلامی به راه انداخته‌اند. 

وی افزود: در شرایطی که کشورهای فرامنطقه‌ای و جهان غرب شیطنت‌هایی را در اطراف ما و سطح دنیا علیه نظام اسلامی انجام می‌دهند، اینجا وظیفه خبرنگاران به عنوان فرمانده جنگ، سنگین است. 

فرماندار ویژه طبس به وجود گرایش‌های مختلف سیاسی در کشور اشاره کرد و گفت: همه ما در نظام اسلامی خود را سرباز نظام اسلامی می‌دانیم و در این صورت باید خبرنگاران، مدیران و آحاد جامعه به نیکی قلم بزنیم و رفتار کنیم. 

وی بیان کرد: وجود جنگ نرم از واقعیت‌های جامعه ماست لذا در راستای ایجاد همگرایی در درون جامعه و انسجام وحدت ملی همه ما باید کمک کنیم. 

فلاحی اظهار داشت: درست است که فضای مجازی مزایای خود را دارد اما از جهاتی خطرات جبران‌ناپذیری دارد و باید مراقب باشیم از حقیقت و صداقت یک خبر و یک گفتار حتما اطلاع حاصل کنیم و بعد آن را نشر دهیم. 

وی گفت: برای نشر اخبار حفظ نظام را مورد ملاحظه خودمان داشته باشیم و هنگامی که جنگ نرم مطرح می‌شود، باید مباحث ملی خود را مورد توجه قرار دهیم. 

فرماندار ویژه طبس بیان کرد: واقعیت این است که خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، این پل ارتباطی می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را به گوش مسئولان برساند و در راستای حل آن همه ما گام‌هایی را برداریم. 

وی با بیان این که خداوند آفریننده تفاوت هاست افزود: وقتی که این موضوع را قبول داریم باید به تفاوت‌هایی که در جامعه وجود دارد، احترام بگذاریم. 

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: وقتی تفاوت را نپذیریم اینجاست که اختلاف به وجود می‌آید و با وجود اختلاف، از ظرفیت نظام اسلامی که می‌تواند وحدت که عامل اصلی پیش‌برنده موتور محرکه نظام اسلامی باشد، فاصله می‌گیریم. 

وی گفت: خواهش ما این است که مدیران ما به نحوی مصاحبه کنند و خبرنگاران به نحوی قلم بزنند که آن فضای التهاب را از جامعه دور کند و ما حق نداریم در این شرایط فضای التهاب را به جامعه تزریق کنیم. 

فلاحی تصریح کرد: همه ما تا جایی که می‌توانم باید فضای وحدت، انسجام و همگرایی را به جامعه منتقل کنیم. 

وی بیان کرد: من سعی کردم همیشه رابطه صمیمی با خبرنگاران داشته باشم البته این صمیمیت به این معنا نیست که نقد و سئوال را از سوی خبرنگاران نپذیرم. 

فرماندار ویژه طبس افزود: معتقد به این هستم که اگر نقدی وجود نداشته باشد، پیشرفتی هم نمی‌تواند باشد اما نقدها باید منصفانه و در راستای حل مشکلات مردم باشد و همه ما از حب‌وبغض‌هایی که ممکن است در نقد باشد پرهیز کنیم. 

وی گفت: اجازه دهیم هر کس ایده و تفکر خود را داشته باشد و این تفاوت‌ها می‌تواند عامل و محرکه‌ای برای پیشرفت و تعالی نظام اسلامی باشد و این فضا را به سمتی ببریم که اخلاقیات را نهادینه کنیم. 

فلاحی افزود: هنگامی که اخلاقیات را نهادینه کردیم اگر هر کدام در جایی اشتباه کردیم اگر لازم باشد عذرخواهی کنیم حتما این کار را خواهیم کرد و من هم نمی‌توانم ادعا کنم کار من خالی از نقص است و هر کدام از ما ممکن است خطا و اشتباه کنیم. 

وی تصریح کرد: وقتی ما خانواده نظام اسلامی هستیم باید کمک همدیگر کنیم تا اشتباهات‌مان را اصلاح کنیم. 

فرماندار ویژه طبس با اشاره به موضوع غزل و نصب مدیران توسط فرمانداران گفت: مدیران و فضای رسانه‌ای ما باید اجازه دهند هر دولتی روی کار می‌آید، باید فضایی را فراهم کنیم که اجازه دهیم فرمانداران، خودشان بدون فشار و اعمال سلیقه‌های جانبی بتوانند مدیران‌شان را انتخاب کنند.

وی افزود: طبیعی است که وقتی فرماندار نتواند در انتخاب مدیر نقش داشته باشد، پاسخگویی هم سخت است لذا حتما باید فرماندار در عزل و نصب‌ها نقش داشته باشد.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری بیرجند است.

۷۲۱۷*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.